واردات واکسن کرونا از مرز ۱۰ میلیون دوز گذشت

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود نهمین محموله واکسن کرونای تأمین شده توسط هلال‌احمر به کشور خبر داد.

واردات واکسن کرونا از مرز ۱۰میلیون دوز گذشت. دکتر کریم همتی گفت: «صبح امروز، یکشنبه سوم مرداد  ۱۴۰۰، نهمین محموله‌ واکسن تهیه‌شده توسط جمعیت هلال‌احمر در فرودگاه امام خمینی(ره) برای توزیع سریع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.»

همتی افزود: «در این مرحله یک‌میلیون و ۹۵هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کرونا به کشور وارد شد که با ورود این محموله تاکنون و در مجموع ۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن در ۱۱ پرواز وارد کشور شده است.»

جمعیت هلال‌احمر در تلاش است با کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و شرکای بین‌المللی در امر تهیه و واردات واکسن کرونا به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد.

همچنین در ادامه مشارکت جمعیت هلال‌احمر در عرصه مقابله با ویروس کرونا در کشور ۴۸۷ هزار مسافر مرزی در طرح پایش سلامت غربالگری شدند.

بنا بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر در صورت حمایت و تسهیل هماهنگی در سطح وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی  احتمال ورود 30 میلیون دوز واکسن کرونای دیگر از منابع معتبر بین‌المللی وجود دارد.

۱۹۳ نفر قرنطینه شدند

 محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن تأکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: «این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠اسفند 99 آغاز شده و تا صبح امروز سوم مردادماه، 487هزار و 329 نفر از مسافران، کنترل و غربالگری و 193 مسافر مشکوک به بیماری کرونا نیز قرنطینه شده‌اند.»

او افزود: «در این مدت 68هزار و 529 تست فوری و 48هزار و 973 مورد تست پی‌سی‌آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.»

قوسیان‌مقدم گفت: «این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در حال اجراست.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.