دوره‌های آموزشی و تربیتی برای هلیا و دیگران

حکم هلیا دختر قمه‌کش، که به یکی از ترندهای فضای مجازی تبدیل شد، از سوی دادستانی اصفهان صادر شد.

دادستانی اصفهان اعلام کرد از دختران نوجوانی که کلیپ درگیری آنها در فضای مجازی منتشر شده بود و خانواده‌های ایشان دعوت شد تا با حضور در مصاحبه‌های روانشناختی، ضمن اخذ تعهد، دوره‌های آموزشی و تربیتی را طی کنند.
هلیا نام دختر قمه‌کش اصفهانی است که این روزها جنجالی شده است. چند روزی است ویدیویی از دعوای چند دختر نوجوان منتشر می‌شود که در آن دختران کم‌سن‌وسال با یکدیگر درگیر می‌شوند و در درگیری علاوه بر اینکه فحش‌های رکیک و ناسزا به یکدیگر می‌گویند، یکی از دختران ظاهرا نامش «هلیا» است، قمه‌ای را از لباسش بیرون می‌آورد و برای دیگران خط و نشان می‌کشد.

واکنش دادستانی به انتشار فیلم

پس از بازتاب وسیع ویدیو، علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در واکنش به انتشار اصفهانی ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روانشناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تأکید کرد.
او گفت: «ناهنجاری‌های اجتماعی در غفلت خانواده‌ها و نهادهای متولی فرهنگی به صورت جدی نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.»
اصفهانی درعین حال از خانواده‌ها نیز خواست تا به این نکته مهم نیز توجه کنند که عواقب ناشی از عدم نظارت و تقلید برخی حرکات یا دسترسی به سلاح سرد می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و خشونت و حتی قتل را به کانون خانواده‌ها بکشاند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.