آخر شاهنامه تکواندو در المپیک خوش نبود

تکواندوکاران ایران ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ را در المپیک توکیو کسب کردند

تکواندوی ایران در رقابت‌های المپیک توکیو عملکردی بسیار ضعیف داشت و بدون رسیدن ورزشکارانش به مراحل پایانی به کار خود پایان داد.

شهروند آنلاین: تکواندو همواره در سال‌های گذشته یکی از ورزش‌های پرشانس برای کسب مدال در المپیک بوده است؛ اسطوره‌هایی مانند هادی ساعی، یوسف کرمی و… آنقدر در گذشته در رقابت‌های مختلف خوش درخشیده‌اند که بازهم امیدوار بودیم در المپیک توکیو این رشته به مدال برسد و به موفقیت‌های خود ادامه دهد. این‌بار اما خبری از کسب مدال در رشته تکواندو نبود.

آرمین هادی‌پور اولین تکواندوکار ایران در المپیک بود که روز گذشته مقابل حریفان قرار گرفت. او بعد از شکست رقیب کلمبیایی در دیدار نخست، در مسابقه دوم خود در بازی‌های المپیک توکیو مقابل لوکاس گوزمان از آرژانتین قرار گرفت و با نتیجه ٢۶ بر ۶ شکست خورد. آرمین که از چندماه قبل با مشکل مصدومیت جدی از ناحیه زانو مواجه بود و به سختی خودش را به المپیک رساند، بعد از این باخت امیدوار بود رقیبش به فینال راه پیدا کند تا به جدول شانس مجدد برود اما در ادامه با شکست نماینده آرژانتین برابر تکواندوکار ایتالیایی، آرمین هادی‌پور با مسابقات المپیک ٢٠٢٠ خداحافظی کرد.

مسابقات تکواندوی المپیک درحالی از صبح یکشنبه آغاز شد که ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان رفت. در این مسابقه علیزاده با نتیجه ۱۸ بر ۹ مقابل ناهید کیانی به پیروزی رسید. با توجه به عدم حضور کیمیا علیزاده در فینال، کیانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

میرهاشم حسینی، دیگر نماینده تکواندوی کشورمان در دسته ۶۸- کیلوگرم المپیک در نخستین مسابقه خود مقابل یو جین هوان از چین تایپه قرار گرفت. این نبرد در نهایت ۱۸ بر ۱۵ به سود میرهاشم خاتمه پیدا کرد.

حسینی در ادامه مقابل رشیدوف حریفی از ازبکستان با نتیجه ۳۴ بر ۲۲ شکست خورد. با توجه به حضور رشیدوف در فینال، حسینی در گروه شانس مجدد قرار گرفت. او در این مرحله با نتیجه ۳۰ بر ۲۱ مقابل نماینده کره شکست خورد و حذف شد. براین اساس، پرونده تکواندو در این دوره از بازی‌ها بدون مدال بسته شد تا این ورزش را بتوان یکی از ناکامان بزرگ این المپیک دانست.

آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی سه نماینده تکواندوی ایران در المپیک توکیو بودند که از دور رقابت‌ها حذف شدند تا تکواندوی ایران بدون مدال بماند و ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک رقم بخورد.

نتایج تکواندوی ایران در ادوار المپیک به ترتیب زیر است:

۲۰۰۰ سیدنی (اولین دوره رسمی حضور تکواندو در المپیک): یک برنز توسط هادی ساعی

۲۰۰۴ آتن: یک طلا توسط هادی ساعی و یک برنز توسط یوسف کرمی

۲۰۰۸ پکن: یک طلا توسط هادی ساعی

۲۰۱۲ لندن: یک نقره توسط محمد باقری معتمد

۲۰۱۶ ریو: یک برنز توسط کیمیا علیزاده

۲۰۲۰ توکیو: بدون مدال

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.