چرا کره‌‌ای‌ها غذای ژاپنی نمی‌خورند؟

به گزارش خبرگزاری کُره‌ای «یان هَپ»، کره‌جنوبی برنامه غذایی مخصوص به خود را برای ورزشکاران و نمایندگان کشورش در المپیک توکیو تهیه کرده تا از خطر آلودگی در اثر مواد غذایی ژاپنی در امان بمانند. ۱۴ آشپز کره‌ای برای تهیه غذا همراه تیم ورزشکاران به المپیک ژاپن رفته‌اند تا روزانه ۴۲۰ غذا برای تیم خود تهیه کنند.
مقامات کره‌ای می‌گویند پس از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما، محصولات غذایی ژاپن که در این منطقه تهیه شده‌اند، آلوده به مواد رادیواکتیو بوده و ممکن است ورزشکاران کره‌ای را نیز آلوده کنند.
آنها مواد غذایی مورد نیاز خود را از کره به توکیو فرستاده و از دستگاه‌های مخصوص برای تشخیص تشعشع در موادغذایی ژاپنی استفاده می‌کنند.
مقامات ژاپنی می‌گویند مواد غذایی وارده از فوکوشیما برای مصرف در المپیک کاملا سالم بوده و چنین اقداماتی قلب ساکنان این منطقه را به درد خواهد آورد. آنها نگران تأثیر منفی این حرکت بر برندهای غذایی ژاپنی و محصولات کشاورزی آن بوده و می‌گویند تولیدات فوکوشیما سالم و باکیفیت هستند.
البته تنش‌ها بین ژاپن و کره‌جنوبی سابقه‌ای تاریخی دارد و اخیرا از تیم کره‌جنوبی خواسته شده است که پرچم‌هایی را که به این تنش‌ها اشاره دارند، از بالکن اتاق‌های خود آویزان نکنند.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Arirang News

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.