ایران فعلا دلخوش به تک مدال طلای فروغی

کاروان ورزش ایران در پایان روز چهارم المپیک هم نتوانست مدالی به اندوخته قبلی اضافه کند

روز چهارم المپیک با پیروزی قاطعانه تیم‌ملی والیبال آغاز و با رکوردشکنی شناگر ایرانی به پایان رسید، اما مدالی برای ایران در پی نداشت.

مشخص بود که در روز چهارم المپیک 2020 توکیو نباید انتظار کسب مدال از نمایندگان ایران داشته باشیم، چون تیم‌ملی والیبال که هنوز در مرحله گروهی قرار دارد و در دو رشته انفرادی دیگر هم مسابقات در مراحل مقدماتی پیگیری می‌شد. تنها احتمال کسب مدال در مسابقات روز چهارم برای ایران در شنا بود که آن هم مشخص بود بعید است شناگر جوان ایران بتواند در اولین تجربه خودش را در رقابت با بزرگان جهان روی سکوی المپیک قرار دهد.

تیم‌ملی والیبال ایران که شنبه در اولین گام از المپیک توکیو موفق به شکست لهستان با نتیجه 3 بر 2 شده بود، از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه به وقت تهران به مصاف ونزوئلا رفت. رویارویی شاگردان آلکنو با این تیم از قاره آمریکای جنوبی روز سختی را برای معروف و یارانش رقم نزد و درنهایت ایران 3 بر صفر از حریف خود گذشت تا بتواند دومین پیروزی خود را در المپیک جشن بگیرد.

ثریا آقایی دختر بدمینتون‌باز ایران در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف نماینده مالدیو رفت و این دیدار را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به  پایان رساند.  آقایی اولین دختر بدمینتون‌باز ایرانی است که توانسته به بازی‌های المپیک توکیو راه یابد و دومین دیدار او در مرحله گروهی برابر نماینده چین است. او اولین برد تاریخ بدمینتون بانوان ایران در المپیک را برابر فاطیما عبدالرزاق  از مالدیو با نتیجه 2 بر صفر (۲۱ – ۱۴ و ۲۱ – ۷) کسب کرد.

شاهین موسوی، بوکسور وزن 75- کیلوگرم ایران در اولین گام به مصاف یوتو موری‌ واکی از ژاپن رفت. بعد از نمایش نه‌چندان دلچسب شاهین در راند نخست، او در راندهای دوم و سوم بهتر کار کرد، اما داوران در نهایت رأی به پیروزی نماینده میزبان دادند. بدین ترتیب موسوی به کار خود در المپیک توکیو پایان داد و حذف شد. بعد از این نبرد و در شرایطی که حالا ایران فقط یک نماینده دیگر در رشته بوکس خواهد داشت، برخی کارشناسان از ناداوری علیه نماینده ایران و به سود بوکسور کشور میزبان خبر دادند.

متین بالسینی، تنها نماینده شنای ایران که در ماده 200 متر پروانه به رقابت با حریفان خود پرداخت، با وجود رکوردشکنی در رده ملی و ثبت رکورد 1:59:97 برای نخستین بار، نتوانست جزو 16 شناگر برتر این ماده باشد. بالسینی در گروه خود بعد از شناگر سوری در رده دوم ایستاد، اما در مجموع از میان 38 شناگر در رده سی‌وسوم قرار گرفت و از صعود به دور نیمه نهایی باز ماند.

اما آخرین رقابت روز دوشنبه برای ورزشکاران ایرانی جنبه تقریبا تشریفاتی داشت. تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیمی تکواندو نمایشی المپیک با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی موفق به شکست دادن ژاپن میزبان با نتیجه 52 بر 31 شد. فینال این رقابت‌ها روز سه‌شنبه بین دو تیم ایران و چین برگزار می‌شود، اما این رقابت‌ها به صورت آزمایشی در المپیک برگزار می‌شود و مدال این بخش تکواندو در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نخواهد شد.

ایران همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد یک روز بدون مدال را در توکیو سپری کرد و با همان یک طلای جواد فروغی در رده پانزدهم جدول مدال‌ها قرار گرفت. البته باید امیدوار بود روز سه‌شنبه بازهم در تیراندازی ایران صاحب مدال شود؛ جایی که جواد فروغی و هانیه رستمیان در بخش میکس تپانچه شرکت خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.