دستور اژه‌ای برای جلوگیری از نفوذ «جریانات فاسد» در قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه: بسترها و گلوگاه‌های فساد مشخص هستند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسترها و گلوگاه‌های فساد مشخص هستند، ابراز امیدواری کرد مجموعه دستگاه قضا به ویژه سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور با همکاری دولت جدید و مجلس ریشه‌ها و بسترهای فساد را حذف کنند.

شهروندآنلاین: حجت‌الاسلام‌و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز دوشنبه در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات دهگانه‌ای که در نخستین جلسه شورای‌عالی قضائی ارایه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورات تأکید کرد و در عین حال زمان ارایه گزارش مسئولان را به دلیل تعطیلات ۶ روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد.

نکات مهم سخنان او چنین است: 

جریانات فاسد تلاش می‌کنند همه جا از جمله عدلیه رخنه ایجاد کنند و نهادهای نظارتی و مدیران ما باید مراقبت کنند تا به واسطه رخنه این افراد و لغزش معدودی از همکاران دستگاه عدلیه در پیشگاه مردم بدنام نشوند.

گام‌های خوبی برای حمایت دستگاه قضائی از بخش تولید برداشته شده، اما لازم است برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم تا بدانیم چه ظرفیت‌هایی در قوه قضائیه برای حمایت از تولید وجود دارد و کدام حوزه‌های تولیدی دارای اولویت هستند و کدام اصناف و بخش‌های تولیدی نیاز به حمایت بیشتر دارند.

گاهی اوقات شاهد اختلاف فاحش قیمت یک کالای مشابه در دو فروشگاه در یک خیابان یا محله هستیم که این مسأله برای مردم تعجب‌آور و غیرقابل قبول است.

میزان رباخواری در کشور زیاد نیست، اما همین میزانی که وجود دارد، حقیقتا برخی خانواده‌ها را به خاک سیاه نشانده و گرفتار کرده است.

قراردادهای بانکی یکسان نیستند و بانک‎‌ها یکسان عمل نمی‌کنند و هر جا تخلف می‎‌کنند باید برخورد شود، اما در صورت لزوم باید قوانین و مقررات هم اصلاح شوند.

تاکنون عمدتا با افراد مفسد و مجرم برخورد کرده‌ایم که این مسیر ادامه خواهد داشت، اما مادامی که ریشه فساد خشکانده نشود و بسترهای فساد وجود داشته باشند، فساد برچیده نمی‌شود.

اینکه یک پرونده در تجدیدنظر نقض شود یا ماده ۴۷۷ آن پذیرفته شود، کافی نیست و اگر در یک پرونده حق کسی تضییع شود، نمی‎‌توانیم نزد خدا و مردم پاسخگو باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.