پشت پرده ۲۳ پرونده کارآگاهان پلیس فتا

راز 23 پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در پلیس فتای پایتخت کشف شد. با برملاشدن این پرونده‌ها 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به مالباختگان مسترد شد.

در هفته جاری 23 شاکی به پلیس فتا مراجعه کردند.۲۳ شکایت نشان می‌داد مالباختگان بدون اینکه اطلاعات کارت عابربانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از حساب‌شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

این شکایت‌ها باعث شد تا تیم‌های مختلفی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده‌ها را بر عهده گرفتند. در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده‌ها و اطلاعات بانکی (فیشینگ) انجام شده است.

کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب‌های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی 5میلیارد و 500 میلیون ریال پول کسر شده از حساب 23 مالباخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی‌های قضائی به مالباختگان مسترد کنند.

شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری‌ها در دست بررسی است و تاکنون نیز چندین نفر در این خصوص جلب و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: «یکی از اولویت‌های پلیس فتا جلب رضایت‌مندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرایم مالی در فضای مجازی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.