وزیر کشور در هفته‌های پایانی فعالیتش از مجلس کارت زرد گرفت

رحمانی‌فضلی: وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ گونه اختیاری ندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از توضیحات وزیر کشور درباره «عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها» قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

 شهروندآنلاین: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال ملی مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس و بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره «علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم اجرای مفاد قانونی شرایط انتصاب شهرداران» در دستور کار قرار گرفت.

پس از طرح سوال توسط نماینده سوال‌کننده و پاسخ وزیر، نماینده اهواز پاسخ‌های رحمانی‌فضلی را قانع‌کننده تشخیص نداد و خواستار به رأی گذاشتن سوال و پاسخ شد که در نهایت، نمایندگان هم با ۷۷ رأی موافق، ۱۳۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن، از پاسخ‌های وزیر کشور قانع نشدند.

به این ترتیب، وزیر کشور در هفته‌های پایانی فعالیتش از مجلس کارت زرد گرفت.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی مبنی بر علت عدم نظارت وزارت کشور بر عملکرد شهرداری‌ها و عزل و نصب شهرداران، گفت: «وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ گونه اختیاری ندارد.»

او بیان کرد: «بعد از اینکه وزیر کشور حکم شهرداران را می‌زند، در عزل، تحقیق و تفحص و بازرسی بر امور شوراها و شهرداری‌ها وظیفه‌ای برای وزیر کشور مشخص نشده که ضعف بزرگ قانونی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.