سردار، چهارمین ایرانی قرمزهای آلمان؟

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سردار آزمون به بایرلورکوزن می‌پیوندد

توافق دو باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ و بایر لورکوزن بر سر انتقال سردار آزمون به آلمان مراحل نهایی‌اش را طی می‌کند.

شهروند آنلاین: طی چند سال گذشته ماجرای انتقال سردار آزمون به لیگ‌های معتبر فوتبال جهان همواره وجود داشته است. حالا اما اخبار پیرامون جدایی سردار آزمون بسیار جدی‌تر از هر زمان دیگری است و مسی ایرانی پس از سال‌ها حضور در فوتبال روسیه، بالاخره این کشور را به مقصد آلمان ترک خواهد کرد تا مهاجم ملی‌پوش تیم ملی از فصل آینده لباس بایرلورکوزن را بر تن کند و زوج مخوفی را با پاتریک شیک در خط حمله این تیم تشکیل دهد.

وب‌سایت توتومرکاتو وب در خبری با اشاره با اینکه آزمون از چنگ رم و مورینیو پریده است، نوشت: «مذاکرات بین بایرلورکوزن و زنیت سن‌پترزبورگ برای پیوستن سردار آزمون به آلمانی‌ها ادامه دارد. طبق آنچه توسط تیم تحریریه توتو مرکاتو وب جمع‌آوری شده است، آخرین پیشنهاد دریافت شده توسط روس‌ها 18 میلیون یورو است و بنابراین در حال حاضر حدود دو میلیون در مقایسه با درخواست 20 میلیونی روسی‌ها فاصله دارد.»

مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی 3 استقلالی سابق هستند که پیش از این لباس بایرلورکوزن را بر تن کرده‌اند.

این وب‌سایت در پایان به احتمال بالای توافق دو طرف پرداخت و نوشت: «احساس این است که زنیت روی مواضع خود برای دریافت این مبلغ ادامه خواهد داد چراکه آنها باید 20 درصد از مبلغ فروش سردار را به روبین‌کازان پرداخت کنند. به‌همین دلیل بایر لورکوزن باید پیشنهاد خود را برای رسیدن به توافق نهایی نزدیک کند.»

آنطور که توتومرکاتو نوشته است با توجه به اینکه از قرارداد آزمون با زنیت تنها یک سال دیگر باقی مانده است، طرف روسی می‌تواند در مذاکراتش کمی نرمش نشان داده و با آلمانی‌ها به توافق برسد بخصوص اینکه خود آزمون نیز برای انتقال به لورکوزن ابراز آمادگی کرده و به‌نظر می‌رسد دو طرف به‌زودی به توافق می‌رسند.

این در حالی است که آزمون که به یکی از اهداف نقل‌وانتقالاتی رم تبدیل شده بود و مورینیو علاقه زیادی داشت تا با این مهاجم ایرانی قرارداد امضا کند، اما موفق به کسب رضایت زنیت نشد. رمی‌ها که برای پرداخت مبلغ موردنظر زنیت دچار مشکل بودند، قصد داشتند یک بازیکن را به همراه پول نقد به زنیت پیشنهاد دهند.

وب‌سایت ilromanista گزارش داد که رم قصد داشت یکی از میان رابین اولسن، استیون انزونزی یا پدرو را به زنیت واگذار کند و در ازای مبلغی سردار آزمون را به خدمت بگیرد که این پیشنهاد با جواب منفی طرف روسی مواجه شد و آنها تنها درخواست وجه نقد دارند.

در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد کار انتقال سردار آزمون به لورکوزن تمام شده باشد و مهاجم ایرانی پس از سال‌ها حضور در روسیه راهی لیگ جدیدی خواهد شد. روز گذشته نیز سایت چمپیونات روسیه تأیید کرده بود که بنابر اطلاعاتی که از منابع خود به‌دست آورده است، زنیت و لورکوزن در آستانه توافق هستند و سردار به‌زودی راهی آلمان خواهد شد. با نهایی شدن این انتقال، آزمون می‌تواند در کنار پاتریک شیک، ستاره یورو 2020، زوج خط حمله خطرناکی را در بوندس‌لیگا تشکیل دهد.

مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی 3 استقلالی سابق هستند که پیش از این لباس بایرلورکوزن را بر تن کرده‌اند. حالا سردار آزمون فاصله زیادی تا پیوستن به این جمع ندارد. او می‌تواند پس از سال‌ها از فوتبال روسیه جدا شده و در بوندس‌لیگا بازی کند. پاتریک شیک مطرح‌ترین بازیکن حال حاضر بایر است. باید دید که جراردو سیوانه کاسترو، سرمربی لورکوزن چه فکری برای خط حمله‌اش در سر دارد. آیا او از آزمون و شیک به صورت همزمان استفاده می‌کند یا یکی از این دو باید نیمکت‌نشین شود؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.