یک ایرانی برای مغولستان مدال المپیک گرفت!

جودوکار مهاجر ایرانی مدال نقره المپیک توکیو را برای کشور مغولستان ثبت کرد

سعید ملایی جودوکار سابق تیم ملی ایران که این روزها به مغولستان پناهنده شده، مدال نقره المپیک توکیو را از آن خود کرد.

سعید ملایی را به خاطر دارید؟ جودوکای ایرانی که در رقابت‌های آسیایی و جهانی افتخارات مناسبی داشت و چندین بار در مسابقات مختلف به خاطر الزام برای عدم مبارزه با حریفان رژیم صهیونیستی نتوانست به رقابت ادامه بدهد، از دو سال پیش تصمیم به مهاجرت گرفت.

سعید ملایی که بعد از خروج از ایران مدتی است تصمیم گرفت تابعیت کشور مغولستان را دریافت کند و برای این کشور مسابقه دهد حالا برای این کشور در مغولستان مدال نقره المپیک را کسب کرد.

او روز سه‌شنبه در مسابقات وزن 81- کیلوگرم جودوی المپیک به مصاف رقبای خود رفت. در شرایطی که جودوی ایران با رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی 4 سال محروم شده، سعید ملایی با ملیت مغولستانی در دور اول برابر دیدار حمزه از قزاقستان در 3:56 با ضربه فنی برنده شد و در دور یک‌هشتم نهایی در وقت اضافه و با امتیاز وازاری مراد فاتیف از جمهوری آذربایجان را شکست داد.

ملایی در دور یک‌چهارم نهایی تاتو گریگالاشویلی از گرجستان با رنک 3 جهانی را ضربه فنی(ایپون) کرد و به نیمه نهایی رسید. این جودوکای ایرانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفی از اتریش رفت و توانست با شکست او، برای نخستین بار خودش را به فینال المپیک برساند.

ملایی که در یک قدمی کسب مدال طلای المپیک قرار گرفته بود، در فینال مقابل جودوکای میزبان قرار گرفت و نتوانست از پس او بربیاید. در نهایت سعید ملایی صاحب مدال نقره شد؛ مدالی که در جدول توزیع مدال‌ها به نام مغولستان نوشته خواهد شد.

کسب مدال نقره توسط ملایی برای کشور مغولستان در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و بسیاری از ورزش‌دوستان ایرانی و خارجی به‌ آن واکنش داشته‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.