پشت پرده بازداشت مدیرعامل استقلال در فرودگاه

احمد سعادتمند می‌خواست 100 هزار دلار نقد را همراه خودش به قطر ببرد!

مدیرعامل استقلال که چند روزی است وعده پاداش ویژه به اعضای این تیم در صورت برد مقابل الاهلی عربستان را می‌دهد دست به کار عجیبی زد. او می‌خواست 100 هزار دلار پول نقد را همراه خود به قطر ببرد اما ماموران فرودگاه مانعش شدند.

احمد سعادتمند شب گذشته بعد از پرداخت بخشی از مطالبات اعضای تیم استقلال عازم قطر شد تا قبل از بازی با الاهلی درآخرین مسابقه دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنار تیم باشد. او که پیش از این وعده پاداش ویژه در صورت برد مقابل الاهلی عربستان و صعود به دور بعدی را به کادرفنی و بازیکنان داده بود مبلغ 100 هزار دلار پول نقد را همراه خود کرد و می‌خواست این مبلغ را به دوحه ببرد.

همراه داشتن این مبلغ هنگفت در فرودگاه امام خمینی(ره) برای مدیرعامل استقلال دردسرساز شد. او که به احتساب دلار 27 هزار تومانی حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان پول نقد همراه خودش داشت، در فرودگاه از سوی ماموران بازداشت شد. پس از بازجویی از سعادتمند و مشخص شده هدف او 50 هزار دلار این پول توقیف شد، 15 هزار دلار به سعادتمند پس داده شده و 35 هزار دلار آن به باشگاه بازگردانده می‌شود.

با توجه به اینکه پرونده در فرودگاه امام خمینی (ره) باید مورد بررسی بیشتر قرار می‌گرفت، قیم معاون امور بین الملل باشگاه به عنوان نماینده باشگاه بازداشت می‌شود. جالب اینکه وی تا 3:30 صبح نیز در بازداشت به سر برد و 3 میلیارد تومان برای آزادی وی به عنوان وثیقه در نظر گرفته شد. به همین خاطر معاون باشگاه استقلال باید به دادسرا برود. گفته می‌شود سعادتمند نیز پس از بازگشت از قطر باید توضیحات لازم را در این باره به مراجع قانونی ارائه کند.

طبق قوانین رسمی کشور خروج ارز برای هر نفر حتی در موارد خاص هم بیشتر از 5 هزار دلار امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه دکتر نوروزی و یکی از همراهان سعادتمند همراه او بودند آنها توانستند 15 هزار دلار همراه خود به قطر ببرند. هر فردی بخواهد بیشتر از 5 هزار دلار از کشور خارج کند، باید مجوز قانونی بگیرد. حال اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال از این مساله مهم و البته پیش پا افتاده بی خبر بوده در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.