«تصادف ساختگی» ترفند سارقان حرفه‌ای

متهمان از 20 نفر زورگیری کردند

باند سارقان حرفه‌ای با ترفند تصادف ساختگی اقدام به سرقت و زورگیری از رانندگان می‌کردند. متهمان با ایجاد تصادف‌های ساختگی از 20 مالباخته زورگیری کرده بودند.

ساعت 10 صبح هفدهم تیر یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبری مبنی بر یک زورگیری در بزرگراه شهید چمران مسیر جنوب به شمال را اعلام کرد. با دریافت خبر بلافاصله مأموران گشت کلانتری 125 یوسف‌آباد در محل حاضر شدند. شاکی به آنها گفت: «در اتوبان شهید چمران به سمت شمال با خودروی سراتو در حال تردد بودم ناگهان یک خودروی پراید با سه سرنشین با خودروی من تصادف ساختگی کردند. هر سه سرنشین از خودرو پیاده شده و اقدام به سرقت اموال من شامل پول نقد، موبایل و غیره کردند و پس از سرقت از محل متواری شدند.»

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مالباخته، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم آگاهی قرار گرفت. در اولین اقدام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم دو نفر از سارقان به نام‌های یوسف و شهروز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

اعتراف به جرم

پی‌جویی کارآگاهان حاکی از آن بود که این باند سرقت به‌ صورت سریالی و پی‌درپی اقدام به اعمال مجرمانه به شیوه خشن و به عنف می‌کنند. بنابراین از متهمان دستگیرشده تحقیق به‌ عمل آمد. آنها با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت و گمراه‌کردن مسیر پرونده را داشتند. درنهایت آنها پس از مواجهه با شواهد و مستندات به جرم خود با همدستی یکی از دوستان‌شان به نام غفور اعتراف کردند.

کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه غفور در محله فلاح شدند. کارآگاهان پس از هماهنگی قضائی او را در یک عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. او نیز به جرم خود اعتراف کرد. او گفت که با همدستی دیگر اعضای باند بیش از 20 سرقت به شیوه و شگرد تصادف ساختگی از شهروندان مرتکب شده است.

در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر سه متهم دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت به عنف و راننده از مسافر هستند. تا به حال 10 نفر از مالباختگان شناسایی شدند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.