نیم‌میلیون نفر در تعطیلات کرونایی، با خودرو از تهران و البرز خارج شدند

معاون وزارت بهداشت: نباید زمان واکسیناسیون را به تعویق بیندازیم

طبق آمار از تهران و البرز که بیشترین جمعیت را دارند، حدود ۱۷۰هزار خودرو خارج شدند؛ این تعداد با احتساب ۳ سرنشین، حدود ۵۰۰هزار نفر می‌شود، این تعداد افراد می‌توانند به تنهایی ۱۰نفر را به کرونا مبتلا کنند.

شهروند آنلاین: معاون وزارت بهداشت گفت: «نباید زمان واکسیناسیون را به تعویق بیندازیم، زیرا تنها راه رهایی و قطع زنجیره انتقال کرونا همین کار است.»

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شرایط فعلی کرونا اظهار کرد: «ما در شاخه صعودی از ویروس کرونا هستیم و هنوز به ثبات کافی نرسیده‌ایم. یکی از دلایل اصلی این است که شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت نشده‌اند.»

او گفت: «میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها به‌شدت در کشور کاهش پیدا کرده و به مرز ۵۰درصد رسیده است. هر زمانی که اقداماتی در خصوص محدودیت‌ها اتفاق می‌افتاد، نتیجه آن دو هفته بعد مشخص می‌شود، اما با توجه به تجربه‌های گذشته هنوز زود است که به قله پیک برسیم و باید دید که دوباره چه زمانی به پیک بعدی کرونا خواهیم رسید.»

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: «متأسفانه هر روز تعداد بیماران نسبت به روز‌های گذشته زیاد می‌شود. در این مورد باید مردم و مسئولان و دستگاه‌ها تمام نکات را رعایت کنند.»

رئیسی بیان کرد: «تمام کشور‌هایی که حتی واکسن زده‌اند هم، باز هم رعایت می‌کنند. تا حدود ۶۰ الی ۸۰درصد مردم واکسینه نشوند، نمی‌توانیم از زدن ماسک غافل شویم. در کنار رعایت نکات بهداشتی ما نباید زمان واکسیناسیون را به تعویق بیندازیم، زیرا تنها راه رهایی و قطع زنجیره همین کار است.»

او تصریح کرد: «ما شاهد این موضوع بودیم که با وجود تعطیلات چندروزه باز هم مردم به سفر‌های خود ادامه دادند و توجهی به این اقدامات و شیوه‌نامه‌ها نداشتند.»

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: «طبق آمار از تهران و البرز که بیشترین جمعیت را دارند، حدود ۱۷۰هزار خودرو خارج شدند؛ این تعداد با احتساب ۳ سرنشین، حدود ۵۰۰هزار نفر می‌شود، این تعداد افراد می‌توانند به تنهایی ۱۰نفر را به کرونا مبتلا کنند.»

رئیسی تأکید کرد: «مبارزه و مقابله با کرونا کار جمعی است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشند. بعد از تعطیلات همچنان تمام مکان‌های عمومی اعم از سینماها، رستوران‌ها و تالار‌های عروسی بسته خواهد بود و تنها ۳۰درصد مردم به اداره‌ها برمی‌گردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.