مذاکرات و تهدیدهای ایران جواب داد

علامت مثبت کره‌ جنوبی برای پس دادن اموال ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با مقامات کره‌ جنوبی برای پس گرفتن اموال ایران صحبت کردیم، حتی کار به تهدید هم کشیده شده است و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند. ‌

 

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت سند راهبردی ایران و چین تاکید کرد: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است و روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است.

واعظی اضافه کرد: این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم. سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است. در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفتگو و بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند، گفت: در این سفر به صورت حضوری در مورد برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند. این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه ایشان هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

واعظی در ادامه در رابطه با افتتاح طرح‌های پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: فردا مجموعه‌ای از طرح هایی در حوزه میراث  فرهنگی وگردشگری و همچنین طرح هایی در وزارت  ورزش و جونان با دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی در پایان در رابطه با آخرین وضعیت مطالبات مالی از کره جنوبی تاکید کرد:‌ با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم. اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم و منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.