دو مأموریت نفسگیر از سمنان تا بوشهر

امدادگران هلال‌احمر در دو مأموریت طاقت‌فرسا در گرمسار و تنگستان توانستند پیکر بی‌جان یک کوهنورد و یک چوپان را پیدا کنند. عملیات نجات در تنگستان 11 روز طول کشید. پیکر بی‌جان چوپان گمشده هم در جست‌وجوهای 12ساعته تیم‌های تجسس هلال‌احمر پیدا شد.

11 روز عملیات در خاییز

هلال احمر

جسد کوهنوردی اهل شهرآباد تنگستان بوشهر پس از ۱۱روز تلاش نجاتگران در کوهستان خاییز، پیدا شد.

بیست‌وهفتم تیر در پی تماس تلفنی از مرکز کنترل عملیات امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر گم‌شدن کوهنوردی اهل شهرآباد از توابع این شهرستان، بلافاصله گروه‌های امدادونجات جست‌جو را آغاز کردند.

پس از ۱۱روز جست‌وجوی طاقت‌فرسای گروه عملیاتی امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و بهره‌گیری از کوادکوپتر و تلاش افراد محلی سرانجام ساعت 7 و30 دقیقه پنجشنبه هفتم مرداد جسد این کوهنورد در کوه‌های منطقه خاییز تنگستان کشف شد.

نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر، هیأت کوهنوردی این شهرستان به همراه جمعی از کوهنوردان و افراد بومی در این عملیات نفس‌گیر تلاش کردند.

مرگ چوپان در چاه

جسد چوپان گمشده پس از جست‌وجوی عوامل امدادونجات از داخل یک چاه در روستای دوآب گرمسار بیرون کشیده شد.

مفقودی این مرد 40ساله که از اتباع افغان است، در منطقه کیلان پیش از ظهر پنجشنبه هفتم مردادماه به هلال‌احمر اعلام شد.

این عملیات نجات که در محدوده محور ایوانکی به آبسرد، حوالی منطقه کیلان و روستای دوآب کلید خورده بود، ساعت ۲۲ پنجشنبه خاتمه یافت.

بعد از تفحص تیم عملیاتی در منطقه، طبق گفته افراد محلی مبنی بر وجود چاه و قنات، تیم عملیات جست‌وجو در این مناطق را شروع کرد و فرد مفقود در یکی از چاه‌ها پیدا شد.

فرد مفقود با تلاش فراوان از چاه به بیرون انتقال داده شد که متأسفانه جان باخته بود و تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.