اینترنت از مواضع آشکار عدالت‌خواهی در کشور است

جهانگیری: امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی یا بر آنها تحمیل کرد

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه اتکا بر فناوری‌هایی نظیر آی‌تی و آی‌سی‌تی موجب افزایش شفافیت است، تصریح کرد: «امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله‌ای قرار دارد که نمی‌توان به مردم چیزی گفت، ولی کار دیگری انجام داد.»

شهروندآنلاین: معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه اتکا بر فناوری‌هایی نظیر آی‌تی و آی‌سی‌تی موجب افزایش شفافیت است، تصریح کرد: «امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله‌ای قرار دارد که نمی توان به مردم چیزی گفت، ولی کار دیگری انجام داد.»

جهانگیری در آیین افتتاح نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و با حضور روسای سازمان‌های فنی‌وحرفه‌ای سراسر کشور برگزار شد، به ورود دانش و فناوری‌های نوین در فضای جدید جهانی و ورود به داخل کشور اشاره و تصریح کرد: «نباید زمانی که با یک پدیده جدید روبه‌رو می‌شویم تنها به فکر عوارض سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت استفاده از آن پدیده باشیم.»

نکات مهم سخنان او چنین است: 

در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می‌شد. این در حالی است که امروز در همه روستاهای کشور از این تجهیزات دنیای ارتباطات استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که با علم و فناوری نمی‌توان مبارزه کرد، البته این مباحث نیازمند قواعد و قوانین حکمرانی دقیقی هستند که باید به درستی نوشته شود.

ممکن است شبکه‌ای در فضای مجازی ایجاد و تحت تأثیر سیاست‌های جایی از دنیا قرار داشته باشد و عوارضی برای کشور به وجود آورد، اما باید در نظر داشت که نمی‌توان با مردم خود مبارزه کرد و پیشرفت کشور در سازگاری، گفت‌وگو و جلب مشارکت مردم برای وضع قوانین جدید است.

امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله‌ای قرار دارد که نمی‌توان به مردم چیزی گفت، ولی کار دیگری انجام داد.

اینترنت از مواضع آشکار عدالت‌خواهی در کشور است تا جایی که یک روستایی در منطقه خاش در سیستان‌وبلوچستان با استفاده از اینترنت و ایجاد کسب‌وکار توانسته کالاهای خود را با جلب مشتری به سراسر دنیا بفروشد که این مهم از مزایای بسیار زیاد گسترش اینترنت و پهنای باند در کشور است که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید فراهم شده است.

اگر اینترنت، پهنای باند و امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی در این دولت توسعه نیافته بود، کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شد. اگر پهنای باند در کشور ایجاد نمی‌شد ۱۴میلیون دانش‌آموز، ۹۰۰هزار معلم، ۴میلیون دانشجو و استادان دانشگاه نمی‌توانستند از طریق شبکه‌های مجازی و همچنین شبکه شاد در آموزش‌وپرورش کلاس‌ها و آموزش‌های خود را برقرار کنند.

در حال حاضر ۲۰میلیون خانوار با بهره‌گیری از فضای مجازی و اینترنتی می‌توانند وام قرض‌الحسنه دریافت یا خرید الکترونیکی داشته باشند. دنیای مجازی و اینترنت و اقتصاد مرتبط با این بخش دنیای متفاوتی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.