کیوسک روزنامه‌های جهان، 31 جولای

نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و فایننشال‌تایمز

امتناع از تزریق واکسن و عواقب آن دغدغه اصلی نیویورک‌تایمز است و افشای اسناد محرمانه درباره مراقبت‌های درمانی سالمندان در صورت وقوع پاندمی دیلی‌تلگراف را به خود مشغول کرده است.

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی دیلی‌تلگراف با تیترِ «NHS صرف‌نظرکردن از مراقبت‌های سالمندان را در پاندمی طراحی کرد» گفته اسناد محرمانه افشاشده نشان می‌دهد خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS)  قصد دارد در صورت وقوع همه‌‌گیری از مراقبت‌های بیمارستانی برای ساکنان خانه‌های سالمندان امتناع کند.

بر اساس اسنادی که این روزنامه می‌گوید در سال‌های 2017 و 2018 تنظیم و برای مشاوران دولتی ارسال شده، از درمان افرادی که در دهه هفتم زندگی و در «پایان مسیر زندگی» هستند، صرف نظر می‌شود.

پزشکان گفته‌اند «غیرحرفه‌ای» است که به آنان در مورد این طرح‌ها اطلاع نداده‌اند. دولت هم گفته این طرح‌ها هرگز نشان‌دهنده موافقت دولت نیست.

تصویر اصلی دیلی‌تلگراف با عنوان «ملکه امیلدا تاجگذاری می‌کند»، امیلدا استنتون، بازیگر، را نشان می‌دهد. او نقش کهنسالی «ملکه الیزابت دوم» را در فصل بعدی مجموعه‌ تلویزیونی درامِ «تاج» ایفا می‌کند.

فایننشال‌تایمز

«باشگاه اهداکنندگان توری با جانسون و سوناک جلسات سِری برگزار می‌کند» تیترِ گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که با تصویر بوریس جانسون و بن الیوت همراه است.

گزارش گفته باشگاه «محرمانه» اهداکنندگان مالی حزب محافظه‌کار (توری) معروف به «هیأت مشورتی» ملاقات‌های «منظمی» با بوریس جانسون، نخست‌وزیر و ریشی سوناک، وزیر دارایی، برگزار کرده است.

این روزنامه می‌گوید برخی از اعضای باشگاه -که بن  الیوتِ محافظه‌کار آن را توسعه داده است- حداقل 250 هزار پوند به این حزب داده‌اند و یکی از اهداکنندگان مالی مدعی است برخی از اعضا از جلسات برای کاهش هزینه‌ها یا کاهش مالیات استفاده کرده‌اند. مقامات حزب محافظه‌کار تأکید کرده‌اند جمع‌آوری کمک مالی و جذب سرمایه هیچ ارتباطی با سیاست و تأثیری بر آن ندارد.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر گسترش کووید-19 در آمریکا متمرکز است. تصویر اصلی با این توضیح آمده: «میندی گرین به ملاقات همسرش، روس گرین، که به‌ دلیل عوارض ناشی از کووید-19 در بیمارستانی در یوتا بستری است، آمده.»

«پس از اینکه آنان واکسن‌ را نپذیرفتند، کووید وارد شد. سپس، پشیمانی» و «به اشتراک گذاشتن داستان درد از تخت بیمارستان» عناوین گزارشی است که داستان تصویر اصلی را حکایت می‌کند: میندی گرین پیشتر در فیس‌بوک نوشته بود «ما واکسن نزدیم، چرا که آنچه درباره واکسن خواندم، مرا ترساند». حالا شوهرش، پدر چهار فرزندشان، در بیمارستان بین مرگ و زندگی معلق است.

گزارش اصلی هم با تیترِ «C.D.C.گزارش داده است افراد ایمن‌شده ممکن است ویروس را گسترش دهند»، نظر «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها»ی آمریکا را بیان کرده و توضیح داده که موارد ابتلا به ویروس در میان افراد واکسینه‌شده نسبتا نادر و شدت بیماری کمتر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.