رویداد غدیر، بزرگ‏ترین مظهر دخالت مردم در مسائل سیاسی و عمومی جامعه

دانش ‏آموزان و دانش آموختگان مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری(ره)، در بیانیه ای به مناسبت عید سعید غدیر خم با آرمان های ولایت بیعتی دوباره بستند.

در این بیانیه آمده است:

واقعه غدیر خم به عنوان یکی از بزرگ‏ترین وقایع تاریخ بشریت، از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند به آخرین فرستاده خود خطاب می ‏فرماید: «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» ای رسول خدا! آنچه از جانب پروردگارت رسید، به مردم ابلاغ کن که اگر این کار را انجام ندهی، رسالت خویش را به پایان نرسانده ‏ای!

اکمال دین اسلام با دو وصف خاتمیّت و جامعیّت، به حادثه غدیر گره خورده و بخشندگی حضرت حق، با نعمت ولایت به اتمام می‌رسد؛ چرا که می‌فرماید: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً».

مسأله ولایت از مسائل مهم و بلکه مهم‏ترین مسأله اسلام است؛ تا حدّی که به هیچ امری مانند ولایت توصیه نشده است. با نگاهی به این واقعه عظیم تاریخی، کیفیت حضور مردم در آن مکان و جملات خاتم‌النبیین در خطبه غدیر که فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاه» هر انسان روشن ضمیری تصدیق خواهد کرد که این واقعه برای تعیین خط حکومت و ولایت؛ و معرفی زمام‌دار و رهبر جامعه اسلامی بعد از پیامبر تا ظهور منجی جهان، حضرت صاحب الزمان عجّل ‏الله ‏تعالی ‏فرجه ‏الشّریف است.

این جریان عظیم، نگاه سکولار به دین مبین اسلام را نفی می ‏کند؛ انتصاب امیرالمؤمنین علیه ‏السلام به عنوان جانشین پیامبر اکرم صلی ‏الله ‏علیه ‏و آله، به معنای انتصاب جنبه های حکومتی و مدیریتی جامعه اسلامی می باشد که خط بطلانی بر نظریه جدایی دین از سیاست است.

رویداد غدیر، بزرگ‏ترین مظهر دخالت مردم در مسائل سیاسی و عمومی جامعه است. غدیر به ما می ‏آموزد که مردم در مقابل نعمت ولایت و در برابر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود مسئولیت دارند و نمی توانند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.

نظام اسلامی ما نیز برگرفته از این نگاه و در امتداد جریان مبارک غدیر می‏ باشد. ولایت فقیه، استمرار ولایت پیامبر و معصومین علیهم السلام است که در زمان غیبت امام عصر عجل‏ الله ‏تعالی ‏فرجه ‏الشریف، رهبری و مدیریت جامعه اسلامی بر عهده فقیه بصیر، آگاه، مدیر و شجاع نهاده شده است.

ما دانش آموزان و دانش آموختگان مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور؛ به عنوان نوجوانان و جوانان طلایه ‏دار عرصه ‏های مختلف علمی و فرهنگی، با توجه به چشم اندازی که رهبر فرزانه انقلاب ترسیم فرموده‌اند، وظیفه تبلیغ و تبیین حکیمانه دین را بر عهده داریم.

لذا؛ ضمن پاسداشت نعمت ولایت و تبریک این عید بزرگ الهی، با مولا و سرور خود، حضرت صاحب الزمان ارواحنا له ‏الفداء و نائب ایشان، مقام معظم رهبری حفظه الله، پیمان می ‏بندیم که در مسیر اهل بیت علیهم ‏السلام قدم برداشته و در عرصه ‏های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، در جهت اعتلای فرهنگ علوی و اطاعت از ولایت، مانند سربازی شجاع از جان ناقابل خود دریغ نورزیم.

«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.