سناریوی مرگبار یک سارق برای فرار از دست پلیس

سرباز نیروی انتظامی در درگیری با این دزد سابقه‌دار به شهادت رسید

سارق سابقه‌دار به خاطر ترس از زندانی‌شدن، سرباز وظیفه نیروی انتظامی را به قتل رساند. این سرباز پیش از غافلگیرشدن از سوی سارق برای او ساندویچ خریده بود تا گرسنه نماند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، جزئیات این ماجرا را فاش کرد و در این باره گفت: «صبح روز شنبه، نهم مرداد، مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا هنگام گشتزنی به مرد جوانی مشکوک شدند. مأموران با استعلام پلاک موتورسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، دریافتند که موتورسیکلت سرقتی است. در ادامه این فرد بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل شد. در بررسی‌ها مشخص شد که متهم دستگیرشده ۵ سابقه سرقت دارد. با توجه به اینکه موتورسیکلت سرقتی همراهش بود به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. اما ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری، زمانی که سرباز وظیفه متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، او مدعی شد که گرسنه است. او از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.»

خریدن ساندویچ پیش از شهادت

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «با توجه به اینکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی دادسرا بود، سرباز نوزده ساله به نام عبدالجبار مختوم‌نژاد برای متهم سی‎وچهار ساله غذا تهیه کرد و دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد؛ اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز نوزده ساله زد و درنهایت نیز پا به فرار گذاشت. سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد. با این حال به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. با شهادت عبدالجبار مختوم‌نژاد، موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز برای دستگیری این قاتل وارد عمل شدند، پاتوق‌ها و محل‌های تردد متهم زیر نظر گرفته شد و درنهایت با انجام تحقیقات فنی کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی متهم جوان در شهرستان کرج شدند.»

اعتراف به قتل

سردار رحیمی ادامه داد: «پس از هماهنگی‌های قضائی با بازپرس شفیعی، کارآگاهان جنایی راهی کرج شدند. آنها متهم جوان را داخل پارکی سوار بر موتورسیکلت سرقتی دیگری بازداشت کردند. متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران گفت: «چون سابقه کیفری زیادی داشتم، برای ترس از دوباره بازداشت‌شدن تصمیم به فرار گرفتم؛ اما نمی‌دانستم که ضرباتی که به سرباز جوان وارد کردم باعث شهادت او شده باشد.»

رئیس‌پلیس پایتخت گفت: «به دستور بازپرس جنایی متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد. تحقیقات نیز در این خصوص ادامه دارد.»

گفتنی است که سرباز شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد متولد ۱۳۸۰، مجرد و اهل و ساکن شهر گنبد استان گلستان بود. او برای خدمت سربازی در کلانتری شهدای تهران در حال انجام وظیفه بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.