تیم قهرمان لیگ برتر از هم می‌پاشد؟

یحیی‌گل‌محمدی در پرسپولیس ماندگار است اما تکلیف ستاره‌ها مشخص نیست

پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر با بحران جدایی احتمالی ستاره‌هایش مواجه شده؛ قرارداد تعداد زیادی به پایان رسیده و برخی دیگر هم قصد رفتن کرده‌اند.

شهروند آنلاین: قهرمانی برای هواداران تیم فوتبال پرسپولیس به عادت سالیانه تبدیل شده و تغییرات روی نیمکت و در بین بازیکنان نیز تأثیری در این ماجرا نداشته است.

سرخپوشان فوتبال ایران مانند سال گذشته با هدایت یحیی گل‌محمدی و کسب 67 امتیاز قهرمان لیگ فوتبال ایران شدند و برای اولین‌بار در کل فوتبال ایران پنجمین قهرمانی متوالی را تجربه کردند.

نکته جالب اینکه سرخپوشان پایتخت تنها یک باخت را در مقابل نام خود ثبت کردند که آن هم در غیاب مدافعان اصلی این تیم در مقابل آلومینیوم اراک بود. قرمزها که واژه پوکر و گلات را وارد دایره واژگان فوتبال ایران کردند، حالا در همهمه جشن قهرمانی یک واژه را تکرار می‌کنند دابل هت‌تریک.

در این شرایط اما نگرانی‌هایی بابت شرایط پرسپولیس در فصل آینده وجود دارد. پرسپولیس حالا در فاصله نزدیک تا شروع دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا با بحران جدایی احتمالی برخی اعضای کادرفنی و بازیکنان مواجه شده است. مسأله‌ای که برای تیم قهرمان لیگ برتر چندان خوشایند نیست.

یحیی می‌ماند، آقاکریم چطور؟

موضوعی که می‌تواند به اعضای تیم پرسپولیس و هوادارانش قوت قلب بدهد، ماندگاری یحیی گل‌محمدی در پست سرمربی است. گل‌محمدی که یک‌سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، به کارش ادامه خواهد داد اما درباره کادرفنی او ابهام‌هایی وجود دارد. حمید مطهری دستیار اول گل‌محمدی یکی از افرادی است که شایعاتی درباره جدایی‌اش وجود دارد. درباره مطهری گفته می‌شود که ممکن است در ابتدای فصل جدید هدایت یک تیم لیگ برتری را برعهده بگیرد و به همین خاطر از گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس جدا شود. البته مطهری در میانه فصل هم پیشنهادهایی برای سرمربیگری داشت اما ترجیح داد کنار گل‌محمدی بماند. از طرف دیگر درباره کریم باقری نیز ابهام‌هایی وجود دارد. کاپیتان سابق سرخ‌ها که در جمع‌کردن بازیکنان در شرایط حساس نقش ویژه‌ای دارد، طی روزهای گذشته با برخی بازیکنان به اختلاف خورده و شایعاتی درباره جدایی‌اش از پرسپولیس به گوش می‌رسد، هرچند که بعید است این موضوع عملی شود.

کنعانی‌زادگان، اولین جداشده قطعی

یکی از مهم‌ترین بازیکنان جداشده، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس است. محمدحسین کنعانی‌زادگان که از مدت‌ها پیش اخباری درخصوص پیوستنش به الاهلی قطر به گوش رسیده بود، شب گذشته و در حاشیه جشن قهرمانی این تیم، به صورت رسمی خبر از جدایی خود از جمع سرخپوشان داد.

پس از اینکه در تابستان گذشته شجاع خلیل‌زاده از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شد، حالا کنعانی‌زادگان نیز به دیگر مدافعی تبدیل می‌شود که پس از کسب عنوان قهرمانی با سرخپوشان، راهی لیگ قطر می‌شود. شب گذشته جعفر سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس نیز جدایی کنعانی‌زادگان را تأیید کرد تا او نخستین بازیکنی باشد که تیم قهرمان لیگ برتر را ترک می‌کند.

مورد خاص حامد لک

دیگر بازیکنی که ممکن است از پرسپولیس جدا شود، حامد لک است. دروازه‌بان سرخپوشان یک‌سال دیگر با سرخ‌ها قرارداد دارد اما به خاطر رفتارهایش در طول فصل و به‌خصوص جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه شهرقدس اسباب ناراحتی سایرین را فراهم کرده و احتمال جدایی‌اش می‌رود. در این خصوص گفته می‌شود ظاهرا لک بعد از بازی و در جشن قهرمانی حرکاتی انجام داده که برای برخی بازیکنان پرسپولیس هم خوشایند نبوده و این موضوع باعث شده تا کریم باقری به لک تذکر جدی بدهد. شاید خیلی‌ها بعد از تذکر باقری به لک انتظار داشتند که گلر پرسپولیس واکنشی نشان ندهد ولی لک جواب تندی به باقری داده و حرف‌هایی زده که با ناراحتی شدید مربی سرخپوشان همراه بوده است.  لک در پرسپولیس تا همین قبل از بازی با ماشین‌سازی روزهای بی‌حاشیه‌ای داشت ولی اتفاقات تبریز دوباره لک را شبیه همان دروازه‌بان پرحاشیه سال‌های گذشته کرد و نشان داد حاشیه‌های مختلف همچنان در کار این بازیکن وجود دارد. لک پیش از این هم جایگاه چندان محکمی در پرسپولیس نداشت و حتی طی هفته‌های گذشته در اخباری غیررسمی آمده بود که پرسپولیسی‌ها در جست‌وجوی یک دروازه‌بان بزرگ و مطمئن برای فصل آینده هستند.

پرسپولیس حالا در فاصله نزدیک تا شروع دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا با بحران جدایی احتمالی برخی اعضای کادرفنی و بازیکنان مواجه شده است.

کاپیتان خداحافظی می‌کند؟

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در 40سالگی جام قهرمانی را به آغوش کشید. او البته در بازی‌های آخر پرسپولیس نیمکت‌نشین شده بود و کمتر بازی می‌کرد و حالا شنیده‌هایی درباره خداحافظی‌اش از فوتبال شنیده می‌شود. بی‌تردید اگر سیدجلال قصد خداحافظی داشته باشد، انتخاب جایگزین او نیز برای یحیی گل‌محمدی آسان نخواهد بود.

در انتظار تمدید قرارداد ستاره‌ها

تعدادی دیگر از بازیکنان پرسپولیس نیز قراردادشان به پایان رسیده و تکلیف آنها طی روزهای آتی روشن می‌شود. وحید امیری، مهدی شیری، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و چند نفر دیگر اکنون جزو نفراتی هستند که به پایان قرارداد خود با باشگاه رسیده‌اند و باید دید طی مذاکرات آتی چه شرایطی برای ادامه همکاری طرفین شکل خواهد گرفت. قرار است مدیران پرسپولیس در اسرع‌وقت برای تمدید قرارداد این بازیکنان اقدام کنند و باید منتظر خروجی جلسات در این خصوص باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.