آغاز تور جهانی «جنايت بى‌دقت»!

از جشنواره ونیز به جشنواره شیکاگو

سینمای ایران با 3 فیلم حضور پررنگی در قدیمی‌ترین فستیوال سینمایی آمریکا دارد

بعد از جایزه جنبی فیلمنامه در جشنواره فیلم «ونیز»، فيلم سینمایی «جنايت بى‌دقت» ساخته شهرام مكرى در بخش مسابقه «جشنواره فیلم شیکاگو» حضور خواهد داشت.

تازه‌ترین ساخته شهرام مکری که همین دوهفته پیش در جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته شد، در فستیوال شیکاگو براى دريافت هوگوى طلايى با آخرين ساخته‌هاى آندری كونچالوفسكى از روسيه و نائومی کاوازه از ژاپن و 11 فیلم دیگر رقابت خواهد کرد.

البته «جنايت بى‌دقت» به تهيه‌كنندگى نگار اسكندرفر که یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم‌های سال‌جاری سینمای ایران است، تنها فیلم ایرانی فستیوال شیکاگو نیست و به جز این فیلم که در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارد، «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف در بخش اساتید و «زرد خالدار» ساخته باران سرمد نیز در بخش فیلم‌های کوتاه به نمایش درخواهند آمد.

جشنواره شيكاگو كه دوره پنجاه‌وششم آن از بیست‌و‌سوم مهر به مدت ١٢روز در شيكاگو برگزار خواهد شد، قديمى‌ترين فستيوال آمريكاست. سال گذشته فيلم «پرتره زنى در آتش» جايزه اصلى آن را دريافت كرد.

گفتنی است که جنایت بی‌دقت مانند سایر فیلم‌های مکری به صورت برداشت بلند و در یک اوکیشن ثابت ساخته شده است. مکری در جنایت بی‌دقت به سراغ واقعه تلخ آتش‌سوزی سینما رکس آبادان رفته است که طی آن چند صد انسان بی‌گناه کشته می‌شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.