دنیایِ موازیِ شیطون بلایِ مسئولان

وحید میرزایی

با توجه به وقایع این روزهای کشور به نظر می‌رسد طنزنوشتن به منظور انتقاد، دیگر جواب نمی‌دهد. بنابراین تنها کاری که می‌توان کرد، آرزو و دعاکردن است. پس در این ستون تا وقتی که به دعا کردن و آرزو کردن مالیات نبسته‌اند، این کار را انجام می‌دهیم.
– خداوندا راستش را بخواهی ما یک چیزهایی راجع به دنیاهای موازی شنیده بودیم اما حقیقتا فکر نمی‌کردیم منظورت از دنیاهای موازی این باشد. خداوندا کشور بیش از یک‌سال است درگیر کروناست و لاک‌پشت به روند واکسیناسیون گفته است زکی، آن‌وقت وزیر بهداشت می‌گوید: «وزیر بهداشت یکی از کشورها نامه سراسری تقاضای کمک برای کرونا به من نوشت.» مردم درگیر صدها مشکل اقتصادی هستند، آن‌وقت مجلس در حال محدود کردن فضای مجازی است. برق مدام در حال رفت‌وآمد است، آب مردم خوزستان قطع است، آن‌وقت صداوسیما از ورشکستگی اقتصادی غرب و اعتراض مردم کشورهای اروپایی به سوء‌مدیریت مسئولان آن کشورها گزارش تهیه می‌کند. خداوندا واقعا به نظر می‌رسد ما مردم معمولی در یک دنیای دیگر زندگی می‌کنیم و مسئولان کشور به‌طور موازی در یک دنیای توپ و شیطون‌بلا و به دور از مشکلات هستند. خداوندا اگر این‌طور است، درصورت امکان چند صباحی آنها را هم به دنیای ما بیاور، قول می‌دهیم کاری با آنها نداشته باشیم. حالا قول که نه اما سعی‌مان را می‌کنیم.
– خداوندا تا از بحث دور نشده‌ایم، یک سوالی که مدت‌ها ذهن ما را مشغول کرده را از خودت می‌پرسیم. واقعا چطور می‌شود که بعضی‌ها این‌طور می‌شوند؟ واضح‌تر بپرسم. چطور می‌شود که یک‌نفر وزیر بهداشت باشد و بگوید «مسئولیت آوردن واکسن با وزیر بهداشت نیست.»؟ حقیقتا مخلوقات عجیبی داری. خداوندا همین‌طور ادامه پیدا کند، فردا وزیر نیرو می‌گوید: «مسئولیت تأمین آب و برق با وزیر نیرو نیست.» یا وزیر ارتباطات می‌گوید: «مسئولیت اینترنت و تلفن با وزیر ارتباطات نیست.» یا رئیس‌جمهوری می‌گوید: «اصلا به من چه. مسئولیت اداره کشور با رئیس‌جمهوری نیست.» البته بیشتر که فکر می‌کنیم، می‌بینیم در عمل همین‌طور است و ظاهرا هیچکس جز مردم مقصر نیستند و کسی مسئولیت ما مردم معمولی را به عهده نمی‌گیرد. خداوندا خودمان جواب سوالمان را گرفتیم، نمی‌خواهد جواب بدهی. خداوندا حقیقتا موجودات عجیبی می‌آفرینی. حالا باز خودت می‌دانی.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.