تنوع و گستردگی ارتباطات بین‌المللی جمعیت هلال احمر و پاسخ به یک شایعه

مدیر کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح فعالیت‌ها و ارتباطات بین‌المللی جمعیت هلال احمر ، شایعه درخواست تابعیت مسئولان این جمعیت را از کشور‌های دیگر تکذیب کرده و گفت: هیچ یک از مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر اقامت کشورهای دیگر را ندارند و تاکنون نیز هیچ درخواستی برای تابعیت به کشورهای خارجی نداده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال‌احمر؛ روح‌الله استاک  به بهانه انتشار شایعه درخواست تابعیت یکی از مسئولان هلال احمر از کشور دیگر ، گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در 14 نقطه جهان مراکز سلامت بهداشتی و درمانی دارد. 13 مرکز در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا است و یک بیمارستان مجهز با بیش از 700 نیروی انسانی و قدمت 50 سال است که در دبی با نشان هلال احمر ایران خدمت‌رسانی می‌کند و مسئولان جمعیت در همه‌ی دوره‌ها، طبق اصول حاکم بر برخی از این مراکز به عنوان مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره شناخته می‌شوند. لذا تدارک سفر مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر به کشورهایی نظیر امارات برای سرکشی و انجام امور مالی و اداری بوده و درج هرگونه اقامت یا درخواست تابعیت ایشان در چند رسانه‌ و تعدادی از کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی، کذب است.

استاک همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در تمام رده‌ها بر شئونات و رفتار اداری و مدیریتی مسئولان هلال احمر اشراف کامل دارند و رسانه ها در این خصوص می توانند استعلام لازم را اخذ کنند.

گفتنی است؛ جمعیت هلال احمر نهادی بین‌المللی، غیرانتفاعی و غیردولتی است و مدیران آن برخلاف بسیاری از مقامات دولتی، مجبور به انجام سفرهای خارجی و سرکشی از اقدامات بین‌المللی این جمعیت در سایر نقاط دنیا هستند. نمونه‌ی بارز روابط بین‌المللی هلال‌احمر، موفقیت این جمعیت در واردات بیش از 10 میلیون دز واکسن کرونا از نیمه فرودین تا اول مرداد ماه جاری است که با مشارکت و همیاری سایر جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در کشورهای دیگر به ثمر نشست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.