چرا خواننده مشهور چینی دستگیر شد؟

روز گذشته پلیس چین «کریس وو»، خواننده پاپ کانادایی چینی‌الاصل را دستگیر و حساب‌های کاربری او در شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرد. جرم او اغفال، تهدید، اجبار به رابطه و تجاوز جنسی به تعدادی از دختران است که اغلب آنها زیر سن قانونی بوده‌اند.
این اتهامات در ماه ژوئیه توسط یک دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی و در فضای آنلاین مطرح شد. او گفت او و تعدادی دیگر از دختران، که اغلب آنها زیر سن قانونی بودند، از سوی کریس وو تهدید شده و به آنها تجاوز شده است. او مدعی شد که تیم کریس او را برای ضبط یک ویدیو کلیپ به استودیو دعوت کرده‌اند اما در آنجا به او تجاوز شده است و در هنگام این اتفاق ۱۷سال داشته است.
ماه گذشته کریس وو این اتهامات را رد کرده بود. اما از روز یکشنبه و دستگیری او، استودیو و وکلای کریس از پاسخ‌گویی به تماس‌ها و ارائه توضیحات خودداری کرده‌اند. بین طرفداران این خواننده نیز اختلاف نظر وجود دارد و تعدادی از او دفاع کرده و تعدادی از دنبال کردن او دست کشیده‌اند.
با این که تاکنون برندهای مختلف نظیر پورشه و بولگاری قرارداد خود را با کریس لغو کرده‌اند، همچنان مشخص نیست که آیا این دستگیری به اتهامات در فضای مجازی مرتبط است یا خیر.
به گفته پلیس پکن اگر تجاوز به یک یا دو نفر بوده باشد مجازات بین ۳ الی ۱۰سال حبس بوده و اگر طبق تحقیقات قبلی تجاوز به بیش از ۱۴نفر باشد حبس ابد یا اعدام خواهد داشت.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Reuters

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.