پایان اسارت 2 گروگان در شکنجه‌گاه آدم‌ربایان

یک کودک 9 ساله و یک جوان 37 ساله در استان فارس و سیستان‌وبلوچستان، از چنگال گروگانگیران نجات یافتند

پلیس دو استان کشور، گروگانگیران را در اجرای نقشه‌شان ناکام گذاشتند. یکی در استان فارس و دیگری در سیستان‌وبلوچستان؛ گروگان‌هایی که در نهایت از اسارتگاه تبهکاران صحیح و سلامت نجات یافتند. در استان فارس جوانی 37 ساله بعد از 15 روز اسیری از چنگال آدم‌ربایان رها شد. در سیستان‌وبلوچستان نیز پسربچه 9 ساله 48 ساعت در شکنجه‌گاه چند نفر گرفتار شد.

ماجرای پرونده استان فارس به روز 23 تیرماه امسال برمی‌گردد. یک آدم‌ربایی در بخش رستاق از توابع شهرستان داراب به پلیس گزارش شد. بلافاصله موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با حضور در محل و انجام تحقیقات فنی و تخصصی مطلع شدند 3 سرنشین یک سواری پژو 405 با پلاک مخدوش و سر و صورتی پوشیده فردی 37 ساله را گروگان گرفتند و از محل متواری شده‌اند.

تلاش تیم تحقیقات پرونده برای شناسایی گروگانگیران و رهایی این جوان با جدیت ادامه داشت. در نهایت مأموران با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک‌سری اقدامات تخصصی متوجه شدند فرد ربوده شده به شهرستان دلگان از توابع استان سیستان‌وبلوچستان منتقل شده است.

مأموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یکی از آدم‌ربایان 31 ساله را در یکی از مناطق کوهستانی داراب شناسایی کنند. این فرد در آدم‌ربایی نقش مستقیم داشت. مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

با دستگیری این فرد، او به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه دیگر عوامل گروگانگیر که خود را در چنگال قانون می‌دیدند مجبور شدند گروگان 37 ساله را پس از 15 روز اسارت در شهرستان «دلگان» رها کنند.

علت گروگانگیری اختلاف شخصی بوده است. فرد رها شده توسط پلیس به‌صورت صحیح و سالم تحویل خانواده‌اش شد.

سردار یوسف ملک‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل آدم‌ربایی با جدیت ادامه دارد. پلیس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش شهروندان را بر هم زنند و با آنان برخورد قاطع و قانونی می‌کند.»

ربودن پسر 9 ساله هنگام بازی

پرونده بعدی مربوط به یک کودک 9 ساله می‌شود. کودکی که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان، پس از ۴۸ ساعت اسارت از چنگال آدم‌ربایان آزاد و عامل اصلی این آدم‌ربایی نیز دستگیر شد.

پنجم مرداد بود که ربودن پسر بچه‌ای ۹ ساله در یکی از محلات شهرستان دلگان از توابع منطقه بلوچستان در جنوب سیستان‌وبلوچستان به پلیس گزارش شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان وارد عمل شدند.

در بررسی به‌عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش این کودک را ربوده بودند. آنها زمانیکه این بچه در حال بازی جلوی منزلش بود، با خود برده و به سرعت از محل متواری شدند.

با توجه به حساسیت موضوع، به‌منظور حفظ جان این کودک، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود، هویت آدم‌ربایان را شناسایی کردند. در ادامه مشخص شد، متهمان به‌دلیل اختلافات مالی با پدر کودک او را گروگان گرفته‌اند.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان  با اعلام این خبر گفت: «سرانجام در پی اقدامات تخصصی و تلاش گسترده پلیس، در کمتر از ۴۸ ساعت محل نگهداری کودک ربوده شده شناسایی و مأموران در عملیاتی ضربتی وارد عمل شدند. آنها با آزادسازی او، عامل اصلی این گروگانگیری را نیز دستگیر کردند. با دستگیری متهم اصلی پرونده، دیگر همدستان او نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.