سنجاب پرنده، دلخوشی ایران به جای مدال!

ایران در روز یازدهم المپیک هم مدالی دشت نکرد و فقط حرکت یک فرنگی‌کار مورد توجه قرار گرفت

در روزی که کوبا دو مدال طلا از کشتی فرنگی المپیک توکیو صید کرد، ایران فقط به‌خاطر اجرای فنی به نام سنجاب پرنده مورد توجه قرار گرفت!

با شروع مسابقات کشتی هم فعلا طلسم مدال نگرفتن ایران از روز دوم المپیک به بعد شکسته نشده و فرنگی‌کاران در دو وزن نخست دست خالی ماندند و در دو وزن دوم هم به فینال راه پیدا نکردند. امین میرزازاده که در رقابت‌های وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو بعد از شکست دادن رقیب کره‌ای خود نتوانست برابر لوپز، اسطوره کوبایی کشتی فرنگی جهان و دارنده سه طلای المپیک کاری از پیش ببرد، با توجه به راهیابی این کشتی‌گیر به فینال، در جدول شانس مجدد حضور پیدا کرد. میرزازاده روز دوشنبه در جدول شانس مجدد توانست با پیروزی برابر رقیب رومانیایی خود به دیدار رده‌بندی برسد؛ جایی که رضا کایالپ، قهرمان ترکیه‌ای کشتی فرنگی سنگین وزن و دارنده 10 مدال جهان و المپیک انتظارش را می‌کشید. با این‌حال میرزازاده در این کشتی 7 بر 2 شکست خورد و دستش به مدال نرسید. در وزن 60 کیلوگرم هم که علیرضا نجاتی حذف شده بود تا در دو وزن اول کشتی فرنگی، ایران دست خالی بماند و هر دو طلا به کوبا برسد.

از سوی دیگر دو فرنگی‌کار پرامید ایران یعنی محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی هم در وزن 77 و 97 کیلوگرم با وجود نمایش دلپذیر در گام‌های اول و دوم در نیمه نهایی شکست را پذیرا شدند و به دیدار رده‌بندی رفتند.

نقطه عطف کشتی فرنگی ایران فنی بود که گرایی در مرحله یک‌چهارم نهایی و ثانیه‌های پایانی روی حریف گرجستانی اجرا کرد. نام این فن که «سنجاب پرنده» عنوان شده، بازتاب فوق‌العاده‌ای در رسانه‌های ایران و جهان داشت. گرایی با جسارت مثال‌زدنی در ثانیه‌های پایانی توانست چنین فنی را اجرا کند و با یک پرواز فوق‌العاده به پشت حریف خود برود.

حالا باید منتظر ماند و دید که شاگردان بنا روز سه‌شنبه بالاخره طلسم مدال نیاوردن ایران بعد از طلای فروغی را می‌شکنند یا خیر.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.