تور جهانگردی گاو سفید به استرالیا و اسکاتلند رسید

«قصیده گاو سفید» در فستیوال‌های ادینبورگ و ملبورن

شهروندآنلاین: فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌‌ها و مریم مقدم که با تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی جلوی دوربین رفته؛ در جدیدترین حضور جهانی خود در جشنواره‌های ادینبورگ و ملبورن به روی پرده مي‌رود.

ساعاتی پیش روابط عمومی فیلم «قصیده گاو سفید» خبر از حضور این فیلم در هفتادوچهارمين دوره جشنواره فيلم ادينبورگ داد. این فیلم در این جشنواره تنها نماينده سينمای ايران در بخش فیلم‌های بلند داستانی است که از ٢٧ مرداد تا ٣ شهريور/ ١٨ تا ٢٥ آگوست در اسكاتلند برگزار می‌شود. درباره جشنواره فيلم ادينبورگ گفته می‌شود که این جشنواره یکی از قديمى‌ترين جشنواره‌های سینمایی دنياست.

حضورهای بین‌المللی فیلم «قصیده گاو سفید» البته منحصر به رقابت در بخش فیلم‌های بلند داستانی هفتادوچهارمين دوره جشنواره فيلم ادينبورگ نمی‌شود. این فیلم همچنین به زودی در هفتادمین دوره جشنواره فیلم ملبورن استرالیا نیز حضور خواهد یافت. جشنواره فیلم ملبورن استرالیا که مهم‌ترین جشنواره فیلم این کشور است، تقریبا هم‌زمان با هفتادوچهارمين دوره جشنواره فيلم ادينبورگ، از تاریخ  ۱۴ تا ۳۱ مرداد (۵ تا ۲۲ آگوست) برگزار می‌شود.

درباره فیلم «قصیده گاو سفید» باید گفت که این فیلم اولین حضور جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم برلین پشت سر گذاشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران این جشنواره شد. این فیلم همچنین در دومین حضور بین‌المللی خود در بخش هفته منتقدین جشنواره ترایبکای نیویورک به روی پرده رفت. مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.