دولت مظهر وفاق باشد

رهبر انقلاب: رئیس‌جمهوری در معرفی وزرای پیشنهادی شتاب به خرج دهد

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: «از مدتی پیش در محافل سیاست‌گذاری، دشمنان کشور و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه تحریم انتخابات بودند که مردم با شرکت خود در انتخابات پاسخ قاطعی به آنان دادند.»

شهروندآنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزودند: «از خداوند متعال متضرعانه مسألت می‌کنیم که این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک فرماید به خصوص که ما در روزهایی هستیم که متعلق به اهل بیت است.»

ایشان فرمودند: «چند روز پیش عید غدیر بود، فردا روز مباهله است، روز نزول آیه تطهیر متعلق به ائمه است، این ایام به برکت همراهی و دعا، شفاعت آنها برای ملت ایران مبارک باشد.»

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «اولا بایستی از خداوند متعال تشکر کنیم که این توفیق را به ملت ایران عنایت کرد توانستند یک بار دیگر این حرکت کاملا پرمعنای انتخابات را به نشانه مردم‌سالاری دینی با موفقیت انجام دهند که در این راستا از مردم تشکر می‌کنیم.»

رهبر انقلاب افزودند: «به دولت دوازدهم و رئیس‌جمهور محترم دوازدهم و همکاران‌شان خسته نباشید می‌گوییم و برای جناب آقای رئیسی و همکاران‌شان از خداوند متعال طلب توفیق و کمک و عنایت ویژه می‌کنیم.»

جابه‌جایی قدرت امیدآفرین است

ایشان فرمودند: «این مراسم که متکی است به قانون اساسی و به رسمی که امام بزرگوار بنیان‌گذاری در کشور کردند،‌ در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری است از جابه‌جایی مسئولیت بسیار مهم قوه مجریه که مدیریت کشور است به شکل عقلانی و آرام و متین و این بسیار مسأله مهمی است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: «معمولا در بسیاری از کشورها این جابه‌جایی به صورت کشمکش است، اینجا با آرامش و امنیت این جا‌به‌جایی در طول دوره‌های مختلف انجام شده است، این دوره هم به لطف الهی و هم نشانه عقلانیت آرامش و سکینه و طمأنینه مردم و کشور و مسئولان و نشانه تنوع سیاسی است. دولت‌هایی که پیاپی آمدند و گرایش‌های مختلف سیاسی داشتند که نشان‌دهنده تنوع است که این تنوع نشانه سلامت و آزادی انتخابات است.»

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد،‌ گفتند: «هم از برگزارکنندگان انتخابات در بخش‌های مختلف و هم از تأمین‌کنندگان امنیت انتخابات که کار بسیار مهمی بود، تشکر می‌کنم. از مدتی پیش در محافل سیاست‌گذاری، دشمنان کشور و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه تحریم انتخابات بودند که مردم با شرکت خود در انتخابات پاسخ قاطعی به آنان دادند.»

ایشان ادامه دادند: «جابه‎‌جایی قدرت امیدآفرین است چون کسان جدیدی وارد قدرت می‌شوند، ابتکارهای جدیدی دارند، چهره‌های جدیدی هستند و اراده‌های جدیدی وارد میدان می‌شوند. این برای همه کسانی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می‌کند به خصوص برای جوان‌ها ایجاد امید می‌کند و این خیلی چیز مهم و مغتنمی است.»

حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: «به کسانی که صاحب‌ نظر و صاحب فکر هستند در مسائل گوناگون به آنها فرصت می‌دهد که در گذشته دقت کنند و خطاهای گذشته را جست‌وجو کرده و تصحیح کنند و تذکر بدهند. خوشبختانه در بیانات رئیس‌جمهور محترم جناب آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات تکیه بر ارزش‌های اساسی انقلاب مکرر انجام گرفت. بحث عدالت، مبارزه با فساد که ایشان تأکید کردند که این مسیر درستی است.»

دولت مردمی را در واقعیت محقق کنند

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیانات‌شان فرمودند: «توصیه به رئیس‌جمهور محترم این است که در شعارهای ایشان مسأله مردمی‌بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن، تکرار شد. این را از دست ندهید این چیز بسیار مهمی است. دولت مردمی را که شعار ایشان بود این را در واقعیت محقق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم، در میان مردم و در کنار مردم باشد. مردم یعنی همه مردم بدون امتیازهای طبقاتی و گروهی.»

ایشان افزودند: «البته حضور در میان مردم، که سابقه این کار را هم ایشان دارند، نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند. ارتباط با نخبگان، تبادل نظر و استفاده از نظر نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است.»

رهبر انقلاب بیان کردند: «با کارهای روزمره و اقدامات پیش‌بینی نشده نمی‌توان مشکل را حل کرد بله گاهی اوقات پیش می‌آید گاهی در برخی از شرایط دولت‌ها ناگزیرند حرکت پیش‌بینی نشده را در زمینه‌های اقتصادی یا غیراقتصادی انجام دهند که آن بحث دیگری است لکن به طور کلی هر حرکت و کار اقتصادی و هر اقدام اقتصادی بایستی به برنامه کلی که تنظیم شده متکی باشد و بخشی از آن برنامه را بیان کنند.»

حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است

ایشان تصریح کردند: «حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است این را مردم عزیز ما هم می‌دانند و بدانند که چیزی نیست که مشکلات را بشود یک‎‌شبه و در مدت کوتاه کرد اینها زمانبر هست. بایستی همت کرد و هر چه ممکن است این زمان را کوتاه‌تر کرد. ان‌شاءالله با کمک خدای متعال و هدایت الهی و دعای مستجاب ولی الله اعظم این کارها پیش برود.»

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: «یک توصیه لازم وجود دارد و آن این است که در تشکیل دولت ان‌شاءالله سرعت عمل باید به خرج داد یعنی شرایط کشور اقتضا نمی‌کند که تشکیل دولت به تأخیر بیفتد. هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرای پیشنهادی‌شان به مجلس و هم مجلس محترم در تصویب و اظهارنظر صریح درباره وزرا ان‌شاءالله شتاب به خرج بدهند و کار را سریع پیش ببرند ان‌شاءالله زودتر دولت تشکیل و مشغول کار شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.