سوریان-بنا؛ جای شاگرد و استاد در کشتی عوض شد!

محمد بنا گفته رابطه‌اش با حمید سوریان همچنان پدر و پسری است، اما شاگرد سابق او فعلا نقش رییس را ایفا می‌کند

برخلاف سال‌های اخیر که سوریان همواره شاگرد محمد بنا بوده، حالا او به واسطه حضورش در پست نایب رییسی فدراسیون نقش مدیریتی بالای سر استاد سابق خود پیدا کرده است.

محمد بنا از سال 2005 تا المپیک 2016 هم حمید سوریان را کشف کرد و هم باعث رشد و قهرمانی‌های متوالی در مسابقات جهانی و المپیک شد. این سریال پایان خوشی در المپیک ریو نداشت، اما سوریان را به پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی با 6 طلای جهانی و یک طلای المپیک تبدیل کرد.

محمد بنا که همواره حمید سوریان را مثل پسر خود دانسته و نقش مربی و راهنما در زندگی را برای او ایفا کرده، حالا از نظر سازمانی زیر نظر شاگرد سابق خود فعالیت می‌کند. سوریان که بعد از حضور علیرضا دبیر در راس فدراسیون کشتی به عنوان نایب رییس معرفی شد، این روزها اختیارات بیشتری پیدا کرده و به طور کامل روی فعالیت تیم ملی کشتی فرنگی نظارت می کند. حتی در روزهایی که بنا استعفای پیامکی داده بود، گفته می شد این سوریان است که باید درباره او تصمیم بگیرد.

بعد از این اتفاقات و سوژه شدن در رسانه ها، محمد بنا در مصاحبه ای درباره رابطه خود با سوریان گفت: حرف حمید سوریان، حرف من است، من احترام زیادی برای حرف وی قائلم و وی بزرگ کشتی است. با اینکه من یک موقع سمت استادی وی را داشتم اما در این مواقع ما با یکدیگر تبادل نظر می کنیم و نظر او را قبول دارم و به او افتخار می کنم. ما به عشق حمید سوریان زندگی می کنیم و رابطه من با حمید سوریان مانند رابطه یک پدر با فرزندش است. حمید هم افتخارات بسیاری را در کشتی فرنگی کسب کرده و هم بسیار در کار فنی کاربلد است و نگاه او تخصصی است.

به نظر می‌رسد تغییر روند روابط کاری سوریان و بنا هم نتوانسته در رابطه عاطفی بین آن ها تغییری ایجاد کند و اتحاد بین آن ها می تواند خبر خوبی برای کشتی فرنگی ایران باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.