«داداش کوچیکه»، شگفتی‌ساز کشتی در المپیک

محمدرضا گرایی به فینال کشتی فرنگی المپیک راه پیدا کرد

محمدرضا گرایی، آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو با برتری مقابل حریف گرجستانی به فینال المپیک توکیو راه یافت.

شهروندآنلاین: روز دوازدهم المپیک یک اتفاق ویژه برای ایرانی‌ها به همراه داشت و آن هم فینالیست‌شدن محمدرضا گرایی و قطعی‌شدن یک مدال نقره بعد از گذشت 10 روز از طلایی بود که جواد فروغی برای ایران به دست آورد.

شاید کمتر کسی روی فینالیست‌شدن محمدرضا گرایی حساب باز می‌کرد، اما او با یک نمایش درخشان توانست سه رقیب خود از کلمبیا، آلمان و گرجستان را از پیش‎‌رو بردارد و صبح چهارشنبه باید برای کسب مدال طلا روی تشک برود.

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳سال جهان، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال‌های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.

او پیش از این در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه‌نهایی راه یافت.

محمدرضا گرایی در شرایطی به فینال رسید که خیلی‌‌ها روی برادر بزرگ‌تر او، محمدعلی گرایی برای رسیدن به فینال حساب باز کرده بودند. در شرایطی که محمدعلی گرایی نتوانست به فینال برسد، برادر کوچک‌تر او شگفتی‌ساز شد و حالا امیدواریم یک مدال خوشرنگ طلا را به ارمغان بیاورد. فینال گرایی فردا از ساعت ۱۵ خواهد بود.

گرایی: طلای المپیک را می‌خواهم

محمدرضا گرایی پس از صعود به فینال وزن 67 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو گفت: «کشتی مدنظر خودم را گرفتم. در امیدها با این کشتی‌گیر گرجی مسابقه داده بودم و شناخت خوبی از او داشتم. کشتی‌گیر گرجی فنی و قدرتمند بود و قهرمان المپیک از کوبا را شکست داده بود. از ایران با برنامه کار کرده بودم و خداراشکر با کشتی حساب‌شده برنده شدم.»

او درباره شانس کسب مدال طلا برای خودش عنوان کرد: «المپیک است و قرعه برای من معنایی ندارد، هدفم کسب مدال طلاست و به دنبال این هستم با کشتی حساب‌شده و کسب مدال طلا دل مردم را شاد کنم. سه کیلو وزن‌کردن برای من مشکلی ندارد و فردا با آمادگی به مصاف حریف خود در فینال خواهم رفت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.