تورو خدا گشایش ندید!

هفته گذشته اعلام شد با هر افزایش قیمت سکه طلا، دادخواست‌های مهریه بیشتری به سمت دادگاه‌ها سرازیر می‌شود.

شهاب نبوی

زندگی علمی تخیلی‌مان در حالی ادامه دارد که هفته گذشته اعلام شد با هر افزایش قیمت سکه طلا، دادخواست‌های مهریه بیشتری به سمت دادگاه‌ها سرازیر می‌شود. ما ضمن رد این مساله از مسئولین عزیز می‌خواهیم اصلا خودشان را از این بابت سرزنش نکنند که ما نتوانستیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و باعث افزایش طلاق شدیم؛ خیر، اصلا اینطور نبوده. تقصیر شما نیست. این‌ها حال‌شان از هم به هم می‌خورد و دوست نداشتند قیافه نحس یکدیگر را ببییند. مرتیکه با اون خواهر چاق و عقده‌ایش روزی نبود که اعصاب همسرش را خرد نکند. شما مسئولین عزیز فقط وسیله بودید تا عزم طرف برای طلاق جزم شود. تازه از این بابت ثواب هم برده‌اید. پس خودتان را بابت این مسائل نگران نکنید و با قدرت به گران کردن قیمت‌ها ادامه بدهید.
در خبری دیگر داشتیم که قیمت برخی مدل‌های لب‌تاپ از پراید هم گران‌تر شده. تا چند وقت دیگر همه چیز و حتی خود پراید اینقدر گران خواهند شد که همه قیمت‌ها با پراید مقایسه خواهند شد و من فکر می‌کنم، واحد پول‌مان را هم اگر به پراید تغییر بدهیم، حرکت قشنگی انجام داده‌ایم. مثلا از این به بعد بگوییم یارو پنج هزارتا پراید اختلاس کرد. یا توی سریال‌های تلویزیون جای این که پدر دختر پولداره، تراول بکوبد توی صورت پسر فقیر و عاشق پیشه و بگوید: «چقدر بدم پاتو از زندگی دختر من بکشی بیرون؟» با زه بغل پراید (البته متاسفانه جدیدا پرایدها این آپشن رو ندارند) بزند توی دهن پسره و بگوید: «چندتا از اینا بدم بهت؟ هان؟»
خبر مهم دیگر این هفته در خصوص مدارسی بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. گفته شد که به عنوان جریمه، این مدارس به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد. والا ما هیچوقت در نظام آموزشی‌مان معنای درست تشویق و تنبیه را درک نکردیم. زمانی که طرف کار خوب می‌کند، برایش مراسم می‌گیریم و بیشتر در مدرسه نگهش می‌داریم؛ اما زمانی که کار بدی کرد، می‌گوییم برو خانه و نیا مدرسه. آیا وزارت آموزش و پرورش نمی‌داند بهترین تفریح برای دانش‌آموزان و همچنین معلمان این است که نیایند مدرسه؟ این بود جریمه‌تون؟
خبری هم داشتیم پیرامون نتایج کنکور؛ گفته می‌شود تنها ۵ درصد نفرات برتر کنکور امسال دانش‌آموز مدارس دولتی بودند. این آمار نشان می‌دهد که خوشبختانه در زمینه عدالت آموزشی بسیار موفق عمل کرده‌ایم. الان فقط پنج درصد از دانش‌آموزان مدارس معمولی می‌توانند جزو نفرات برتر کنکور شوند که آن را هم با تلاش جدی در سال‌های آینده به صفر می‌رسانیم تا همه نفرات برتر کنکور یک دست و یک طبقه شوند.
رییس کل بانک مرکزی هم در اظهاراتی نگران کننده فرمودند که گشایش ارزی در راه است. یعنی بعد از هر تنگی ارزی و ریالی و طلایی و سکه‌ای، شما باید چهارستون بدن ما را بلرزانید؟ استرس افزایش قیمت‌ها و نخوردن دخل به خرج و بدهی، همه یک طرف؛ این وعده‌های گشایش شما مسئولین یک طرف. ما گشایش نمی‌خواهیم. بگذارید همینجوری نرم نرم خودمان عادت می‌کنیم. گشایش های شما معمولا لبه‌های تند وتیز و کت و کلفتی دارند و جیب‌های پوسیده ما را پاره می‌کنند. بگذارید بدون گشایش خودمان حلش کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.