جای خالی هیزم، عنبرنسارا و رنگدانه‌های گل سنبل

وحید میرزایی

یکی از ویژگی‌های صداوسیما این است که هر تصمیمی که مسئولان می‌گیرند را به نحوی برای مردم تبیین می‌کند که حقیقتا خود مسئولان هم باورشان می‌شود و اصلا توقع نداشتند اینقدر تصمیم‌شان مهم و تأثیرگذار یاشد. به بهانه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که در واقع همان طرح بازگشت به عصر پارینه سنگی است، توجه شما را به گوشه‌ای از اخبار صداوسیما جلب می‌کنیم.
ایرانیان سلام. مجلس بالاخره طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی را تصویب کرد. در این طرح که هدف آن محافظت از مردم در مقابل هزاران تهدید در برابر نهاد خانواده است، نمایندگان مردم با وجود مخالفت‌های معاندان مصوب کردند سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی باید برای فعالیت در ایران مجوز بگیرند. به گزارشی که همکارم در این زمینه از سطح شهر تهیه کرده، توجه فرمایید.

سلام شهروند گرامی. نظرتون راجع به طرح مجلس در مورد فضای مجازی چیه؟
واقعا دستشون درد نکنه. من با وجود اینکه نه رایانه دارم، نه موبایل اما وقتی تصویب این طرح رو شنیدم، خیلی خوشحال شدم. واقعا این اواخر که به خاطر نداشتن مسکن تو خیابون می‌خوابیدم و چیزی هم برای خوردن نداشتم، احساس می‌کردم فضای مجازی من رو تهدید می‌کرد و به حریمم تجاوز می‌شد اما الان با این طرح، صیانت رو با گوشت و پوستم حس می‌کنم.
ادامه اخبار. با وجود طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، با برنامه‌ریزی خوب شهرداری تهران و پلیس راهور، پمپ‌بنزین‌های تهران روز کاملا عادی را سپری کردند و از صف‌های بنزین خبری نبود. چندی پیش و پس از تصویب این طرح، شبکه‌های خارجی با تبلیغات گسترده قصد داشتند نشان بدهند این طرح موجب صف‌کشیدن مردم در پمپ‌بنزین‌ها خواهد شد که با هوشیاری مردم همیشه در صحنه، شکست مفتضحانه‌ای خوردند.
محققان دانشگاه آلبرت‌هال سوییس کشف کردند استفاده از اینستاگرام باعث بلوغ زودرس در نوجوانان می‌شود. محققان این دانشگاه همچنین هشدار دادند استفاده همزمان از اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک در نهایت منجر به ناباروری در زنان و بلوغ زودرس در مردان می‌شود. آمریکا و دیگر کشورهای غربی جزو بیشترین استفاده‌کنندگان از اینترنت هستند که دچار معضل کاهش جمعیت شده‌اند. و اما بشنوید از یک نوجوان ایرانی که در زیرزمین خانه‌اش با استفاده از هیزم، آتش، عنبرنسارا و رنگدانه‌های گل سنبل، روش جدیدی برای رساندن پیام با دودهای رنگی ابداع کرد. این نوجوان خوش‌ذوق هدف از این کار را برقراری ارتباط بین هموطنان و رساندن پیام به یکدیگر به جای استفاده از شبکه‌های مجازی که کانون گرم خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است، عنوان کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.