جام حذفی فوتبال؛ فینالیست‌ها معرفی می‌شوند

تقابل قلعه‌نویی و مجیدی، بازی جذاب نیمه‌نهایی جام حذفی است

رقابت نیمه‌نهایی جام حذفی چهارشنبه‌شب با دو مسابقه میان استقلال و گل‌گهر و البته فولاد و ملوان پیگیری می‌شود.

شهروند آنلاین: با پایان رقابت‌های لیگ برتر بیستم فوتبال، حالا جام حذفی نیز به ایستگاه‌های پایانی رسیده است. در این خصوص دو دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی فصل 1400-1399 چهارشنبه بین دو تیم استقلال و گل‌گهر و فولاد خوزستان و ملوان انزلی برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه حضور یک تیم از لیگ دسته اول در بین 4 تیم برتر جام حذفی است. 4 تیمی که برای کسب قهرمانی در این تورنمنت و رسیدن به سهمیه مستقیم آسیایی تلاش خود را به کار می‌گیرند.

در ادامه به شرایط بازی‌های چهارشنبه‌شب اشاره شده است:

فولاد- ملوان؛ یکی به دنبال تاریخ‌سازی، یکی به دنبال شگفتی‌سازی

فولاد خوزستان که  فصل گذشته در لیگ برتر سهمیه آسیایی کسب کرد، در این فصل در رده ششم ایستاد ولی هنوز شانس برای آسیایی‌شدن و قهرمانی دارد. فولادی‌ها در نیمه‌نهایی روی کاغذ قرعه آسان‌تری نسبت به دو تیم دیگر لیگ برتری نصیبش شد. فولاد باید با ملوان بندرانزلی بازی کند، تیمی که این فصل در لیگ یک هم پرنوسان بود و حتی نتوانست در جمع مدعیان صعود قرار بگیرد. با این حال ملوان یکی از تیم‌های باتجربه و پرافتخار در جام حذفی است. قطعا ملوان حریفی از پیش باخته نیست و به دنبال خلق شگفتی و رسیدن به فینال است تا فصل خود را رویایی تمام کند.

جواد نکونام با فولاد به دنبال قهرمانی در جام حذفی است اما قرمزپوشان اهوازی می‌دانند کار راحتی مقابل ملوان ندارند. احتمالا ملوان به دنبال کشاندن بازی به وقت اضافه و پنالتی است، مسأله‌ای که اصلا دلخواه فولاد نخواهد بود.

فولاد برای رسیدن به این مرحله ابتدا ماشین‌سازی تبریز را شکست داد، سپس تیم دسته اولی قشقایی شیراز را برد و در سومین و سخت‌ترین مسابقه توانست سپاهان را در ضربات پنالتی از پیش‌رو بردارد و به نیمه‌نهایی برسد.

ملوان اما راه ساده‌تری را پیش‌رو داشت؛ ابتدا تیم ویستا توربین دسته دومی را برد، سپس نساجی مازندران را حذف کرد و در آخر هم با شکست‌دادن خیبر خرم‌آباد دسته اولی در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی رسید.

دیدار دو تیم فولاد و ملوان ساعت 21 چهارشنبه‌شب به قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه فولاد آره نای اهواز برگزار می‌شود.

استقلال- گل‌گهر؛ تقابل دوباره فرهاد و امیر در نیمه‌نهایی

تیم فوتبال استقلال سخت‌ترین قرعه را در جام حذفی داشت. آبی‌پوشان در هر سه مسابقه قبلی با تیم‌های لیگ برتری روبه‌رو شدند. شاگردان مجیدی ابتدا پیکان را شکست دادند، سپس ذوب‌آهن را از پیش‌رو برداشتند و در سخت‌ترین مسابقه هم تیم پرسپولیس رقیب سنتی خود را در ضربات پنالتی شکست دادند و به نیمه‌نهایی رسیدند، به همین دلیل هم خیلی از کارشناسان استقلال را مدعی اصلی قهرمانی این جام می‌دانند. البته استقلال چهارشنبه‌شب باید با یک تیم پرمهره بازی کند، تیمی که اتفاقا بازیکنان و مربیان استقلالی کم ندارد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی اسبق استقلال انگیزه‌های زیادی برای برد در این مسابقه دارد، به‌خصوص اینکه فصل گذشته نیز او با سپاهان نتوانست در جام حذفی از سد استقلال عبور کند و شکست خورد. گل‌گهر برای رسیدن به این مرحله فقط تیم آلومینیوم اراک لیگ برتری را از پیش‌رو برداشته و دو حریف دیگرش مس کرمان و پارس‌جنوبی از لیگ دسته اول بودند.

تقابل قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی جذاب و دیدنی است، هرچند در کمال ناباوری آمار بردهای مجیدی از قلعه‌نویی بیشتر است. شاگردان مجیدی راه شکست سرمربی اسبق استقلال راخوب بلد هستند. استقلالی‌ها می‌دانند فرداشب کار راحتی پیش‌رو ندارند و نباید خود را از پیش برنده بدانند. احتمال دارد این بازی هم به ضربات پنالتی کشیده شود که استقلالی‌ها با توجه به پیروزی در دربی از نظر روحی وضعیت بهتری نسبت به گل‌گهر دارند.

گفتنی است؛ دیدار استقلال و گل‌گهر ساعت 19 و 50 دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت وحید کاظمی برگزار خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.