تاخت و تاز سیل مرگبار در هفت استان کشور

۱۰۶ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸ تیم به ۱۸۴ خانوار و مجموعا ۸۴۶ نفر امدادرسانی کردند

سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور جان چهار نفر را گرفت. در این حادثه دو نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند. این در حالی است که امدادگران به 846 نفر امدادرسانی کردند.

محمد حسن قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، درباره جزئیات این عملیات گفت: «به دنبال پیش‌بینی‌ها از احتمال جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی در برخی از استان‌های کشور، جمعیت هلال احمر سازمان امدادونجات و امدادگران این سازمان را به حالت آماده‌باش درآورد.»

او با بیان اینکه سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور رخ داد، گفت: «طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸ تیم به ۱۸۴ خانوار و مجموعا ۸۴۶ نفر امدادرسانی کردند.»

او با بیان اینکه دو نفر در استان قزوین مفقود شده‌اند، گفت: «در این استان سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر عملیات امدادرسانی در پنج استان به پایان رسیده است. در استان‌های قزوین و زنجان عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.»

مرگ یک چوپان در سیل

این در حالی است که سیل در شاهین‌دژ جان یک چوپان را گرفت. امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، در این باره گفت: «بارش‌ها باعث آبگرفتگی در ۵ روستای تکاب شد. همچنین به طویله احشام خسارت وارد کرد که برآورد خسارات در دست بررسی است. همچنین در شهرستان شاهین‌دژ بارندگی به تعدادی از عشایر خسارت مالی وارد کرد. سیل این منطقه جان یک نفر چوپان به همراه گوسفندانش را گرفت که پیکر چوپان به وسیله هلال احمر پیدا شد.»

جعفری با اشاره به بارش‌های دوشنبه شب گذشته در مرکز استان نیز گفت: «تا کنون خساراتی از بارش شدید باران در ارومیه گزارش نشده است و فقط بارش‌ها در حد آبگرفتگی در برخی معابر شهری بوده است.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان افزود: «از شهروندان تقاضا داریم در صورت اعلام هشدار هواشناسی از حضور در ارتفاعات و چرای دام‌ها پرهیز کنند تا شاهد بروز چنین حوادث تلخی در استان نباشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.