آبمیوه‌های مسموم دوباره قربانی گرفت

سارق سابقه‌دار از همراهان بیمار دزدی می‌کرد

پلیس پایتخت سارق سابقه‌داری را که با شیوه و شگرد خوراندن نوشیدنی مسموم اقدام به سرقت از شهروندان می‌کرد، دستگیر کرد. 

اوایل تیر پرونده‌ای با موضوع سرقت به روش بیهوشی در کلانتری 145 ونک تشکیل شد. این پرونده با دستور قضائی برای پی‌جویی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی درباره جزئیات این سرقت گفت: «داخل حیاط بيمارستان نشسته بودم. جوانی حدودا سی ساله سراغ من آمد. او با تعارف آبمیوه‌ای که در دست داشت، کنارم نشست. من نیز پس از نوشیدن آبمیوه ناگهان بیهوش شدم. پس از ساعتی که به هوش آمدم، متوجه شدم مورد دستبرد سارق جوان قرار گرفته‌ام. او مقداری پول نقد و تلفن همراه و ساعت مچی‌ام را که ارزش تقریبی 50 میلیون تومان داشت، سرقت کرده بود.»

با اعلام این شکایت پرونده برای رسيدگي تخصصي به تيم مبارزه با سرقت ارجاع شد. کارآگاهان اين اداره با حضور در بيمارستان و بررسي سرنخ‌هاي موجود موفق شدند تصوير سارق را در مقاطع مختلف بيمارستان به دست بیاورند. متهم حدودا فردي بیست‌وهفت ساله، قدبلند و داراي مو و محاسن روشن بود.

اعتراف به سرقت از 10 نفر

بنابراین  با توجه به سريالي‌شدن سرقت‌ها به پرسنل بيمارستان هوشیاری و آموزش‌هاي لازم داده شد. در چندين روز تعقيب و مراقبت در محل نهایتا متهم به نام عليرضا دستگير شد. در تحقيقات اوليه متهم با اظهاراتي ضد و نقيض سعي در کتمان حقيقت داشت. او منکر هر گونه سرقت بود و درنهایت با ارایه دلايل و مستندات به جرم خود اعتراف کرد. با توجه به شيوه و شگرد صورت‌گرفته در سرقت متهم در تحقيقات تکميلي گفت: «ابتدا با جلب اعتماد مراجعان در يک فرصت مناسب با استفاده از قرص خواب‌آور که داخل آبميوه يا چايي ريخته بودم سوژه را ترغيب به نوشيدن آبميوه مسموم می‌کردم. پس از بيهوشي اقدام به سرقت اموال شامل موبايل و پول نقد از آنان می‌کردم.»

علیرضا در ادامه اعترافاتش گفت: «تا به حال پس از آزادي از زندان در سال جاري اموال 10 نفر را در بيمارستان‌هاي شلوغ و پرتردد به اين روش سرقت کرده‌ام. اموال مسروقه را نیز پس از سرقت به فردی به نام احمد در محدوده خيابان مولوي تهران می‌فروختم. بعد از فروش آن معادل پول نقد از وي دريافت می کردم.»

مالخر اموال سرقتی نيز در محدوده خيابان مولوي دستگير شد. در بازرسي از مخفیگاهش تعدادی اموال مسروقه از آن محل کشف شد و متهم در تحقيقات پلیسی به خريد اموال مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: «تا به حال 8 نفر از شاکیان شناسايي و پس از اخذ اظهارات به دادسرا معرفي شده‎اند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.