نقشه 6 همشهری بدهکار برای سرقت‌های سریالی

سارقان باربری‌های جنوب تهران را هدف دزدی قرار می‌دادند

پلیس پایتخت باند سارقان باربری‌های جنوب تهران را منهدم کرد. آنها پس از دستگیری اعتراف کردند که به خاطر بدهی دست به این دزدی‌ها می‌زدند.

شانزدهم تیر امسال صاحب باربری‌ای در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری‌اش خبر داد. به دنبال اعلام این خبر تیم تحقیق وارد عمل و راهی محل شدند.

مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود، در تحقیقات گفت: «ساعت ۳ نیمه شب بود. چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمدند. آنها با ورود به محل باربری دست و پای مرا بستند و بعد به سراغ وسایل داخل باربری رفتند. این وسایل شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از 10  میلیارد ریال بود. آنها این اموال را سوار نیسان کرده و به سرقت بردند. بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم. تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.»

با اعلام این شکایت کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت هنگام تحقیقات پلیسی با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. در همه سرقت‌ها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد می‌شدند. آنها پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت می‌کردند.

در ادامه تحقیقات هویت متهمان که تعدادی از آنها سابقه سرقت از اماکن را داشتند، شناسایی شدند. درنهایت در ۶ عملیات جداگانه ۶ متهم این پرونده بازداشت شدند.

اعتراف بچه‌محل‌ها

متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند. آنها در این باره به پلیس گفتند: «ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم که سرقت کنیم. با گشتزنی در محله‌های شوش و اطراف آن، باربری‌هایی را که فاقد دوربین‌های مداربسته بودند، شناسایی می‌کردیم و بعد هم سرقت‌های شبانه را انجام می‌دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستان‌مان یا خانه‌ای در تهران تخلیه می‌کردیم تا در فرصت مناسب به فروش برسانیم‌.»

با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، آنها برای شناسایی سرقت‌های احتمالی و مالباختگان‌شان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر از شهروندان خواست: «شاکیانی که از آنها به این شیوه و شگرد سرقت شده است، برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.