گرمایش زمین: جهان 0- روسیه 3

اگرچه گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی برای بسیاری از کشورهای جهان آثار مخربی به همراه دارد، اما برای روسیه سودآور خواهد بود. با گرم‌شدن زمین و ذوب‌شدن یخ‌های اقیانوس منجمد شمالی، بندرهای دارای آب گرم در این کشور فعال‌تر شده و تجارت رونق بیشتری خواهد یافت. همچنین گشوده‌شدن آبراه شمالی، تجارت روسیه و سایر کشورهای آسیایی با دیگر کشورها نظیر کانادا، کشورهای شمال اروپا و آمریکای شمالی را سریع‌تر کرده و روسیه در مرکز این تبادلات تجاری قرار خواهد گرفت.
منفعت دیگر درون مرزهای روسیه و در زمینه کشاورزی است. با گرم‌ترشدن زمین‌، کشاورزی در بسیاری از نقاط یخ‌زده روسیه امکان‌پذیر شده و محصولات کشاورزی افزایش خواهد داشت. با توجه به اینکه کشورهای نزدیک استوا از گرمایش زمین ضرر کرده و کشاورزی در بعضی از نقاط آن دیگر امکان‌پذیر نبوده یا کاهش خواهد داشت، بسیاری از آنها برای تأمین محصولات کشاورزی و غذایی خود به روسیه روی خواهند آورد.
منفعت سوم در زمینه استفاده از انرژی‌های سبز خواهد بود. امروزه اقتصاد روسیه بسیار به منابع گاز طبیعی و نفت و صادرات آن به دیگر کشورها متکی است و کم‌شدن این منابع به اقتصاد روسیه ضرر جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.
اما گرمایش زمین باعث خواهد شد که روسیه به انرژی‌های سبز بیش از پیش رو بیاورد.
گوینده و مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Eurasia

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.