میلیاردر شوید

کار کادر درمان مهم‌تر است یا کار من؟

محمدحسین میرابوطالبی

معمولا چند ساعت در روز را برای پاسخ دادن به کامنت‌های فالوورزهای angizesh_biutifool_mind_8486 اختصاص می‌دهم. اما تکرار بدیهیات اذیتم می‌کند. آدمی که موفقیت را باور نداشته باشد، هیچ‌یک از حرف‌های من را متوجه نمی‌شود.

مثلا هفته پیش که عکسی از خودم در سواحل شمال کشور گذاشته بودم، عده ای آمدندکامنت گذاشتند که مگر کرونا نیست و چرا با جان مردم بازی می‌کنید و چرا مسافرت می‌روید و برای کادر درمان دردسر ایجاد می‌کنید؟

اولا باید بپرسیم، کار کادر درمان مهم‌تر است یا کار من؟ اگر کار‌های فرهنگی امثال من نبود، اگر من راه موفقیت را نشان نمی‌دادم، کادر درمان می‌توانستند درس بخوانند و دکتر شوند؟ ضمنا اگر واکسن کرونا پیدا شود، کادر درمان بی‌کار و بی‌فایده خواهند شد. اما کشف واکسن روی کار من تاثیری نخواهد داشت.

نکته دیگر این‌که من خیلی اهل رعایت هستم. در همین سفرآنقدر مواد ضد عفونی همراه خودم داشتم، که پلیس می‌خواست ماشین را اعمال‌قانون کند. اما وقتی گفتم «من آدم موفق و پولداری هستم»، او پرسید «نقد پول داری یا توی کارت». و قضیه حل شد.

علاوه بر این کرونا هیچ ربطی به مسافرت ندارد. مردم معمولا در مسافرت به خاطر بی احتیاطی و خواب آلودگی می‌میرند نه به خاطر کرونا. چند نفر در جاده‌های ما از کرونا مرده‌اند؟ اتفاقا مسافرت باعث می‌شود با زیاد شدن تصادفات جاده‌ای، کسی فرصت کرونا گرفتن نداشته باشد و آمار کشته‌های آن کم‌تر شود. اتفاقا اگر کسی کرونا داشته باشد به علت تنگی نفس و نرسیدن اکسیژن به مغز، شانس بیشتری برای کشته شدن دارد. و بدین ترتیب تعداد مبتلایان هم کمتر می‌شود.

البته این سفری که من رفتم آنچنان مسافرتی هم نبود. بیشتر زمان را توی راه بودیم. در تمام طول۱۲ ساعت رانندگی، این جمله کنفوسیوس در گوشم بود که «مهم نیست چقدر آهسته حرکت کنی، تا زمانی که متوقف نشوی.». درست بود که آهسته حرکت می‌کردم و جمعا چهار ساعت آن‌جا بودم و پس از گرفتن استوری، برگشتم؛ اما مهم این بود که همواره در حال حرکت و پیشرفت بودم.

پس در همین اوضاع کرونایی هم می‌توان موفق بود. خود من با رعایت همه اصول بهداشتی، هر روز با دوستانم به میهمانی می‌رویم. کارهای اداری ام را انجام می‌دهم. مسافرتم را می‌روم. حتی با رعایت کامل اصول بهداشتی، با همه دست می‌دهم و دیده‌بوسی می‌کنم.

الان هم که دو هفته از آن مسافرت می‌گذرد، با وجود تب و سرفه و تنگی نفس که فکر می‌کنم به خاطر حساسیت فصلی باشد، کارهایم را بهتر از قبل انجام می‌دهم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.