افزایش ۳۵درصدی مصرف بنزین در موج پنجم کرونا

میانگین مصرف بنزنی در تیرماه به ۱۰۷میلیون لیتر در روز رسیده است

مصرف بنزین در تیرماه سال‌جاری و همزمان با شروع موج پنجم کرونا در کشور به ۱۰۷میلیون لیتر در روز رسید که در مقایسه با تیر سال ۹۹، رشدی ۳۵درصدی را نشان می‌دهد.

شهروندآنلاین: روند مصرف بنزین اگرچه در سال گذشته حدود ۸۰میلیون لیتر در روز بود، اما از ابتدای امسال دوباره اوج گرفت و آن‌گونه که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده، میانگین مصرف بنزنی در تیرماه به ۱۰۷میلیون لیتر در روز رسیده است.

این در حالی است که در تیر سال ۹۹ میانگین مصرف روزانه بنزین ۷۹.۴میلیون لیتر در روز بوده است که نشان می‌دهد مصرف بنزین در تیرماه و همزمان با آغاز موج پنجم کرونا ۳۵درصد افزایش داشته است.

ادامه روند کنونی مصرف در صورت رفع محدودیت‌های کرونا می‌تواند مصرف بنزین در کشور را به شدت افزایش دهد.

موضوعی که ایران را از دایره صادرکنندگان بنزین خارج کرده و حتی تا دو سال آینده دوباره به واردکننده بنزین تبدیل کند، البته با اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد. با این حال در کنار اصلاح الگوی مصرف باید افزایش مصرف سی.ان.جی را نیز در دستور کار قرار داد.

ایران در شرایط فعلی ۴۰میلیون مترمکعب ظرفیت توزیع روزانه سی.ان.جی دارد که می‌توان با توجه به ظرفیت خالی موجود که نزدیک به ۲۰میلیون مترمکعب می‌شود، افزایش مصرف بنزین را کنترل کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.