کیوسک روزنامه‌های جهان؛ 4 آگوست

نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، فایننشال‌تایمز و دیلی‌میرور

درخواست جو بایدن و دیگر سیاستمداران آمریکایی برای استعفای فرماندار آزارگر نیویورک، اثبات واکسینه‌بودن برای فعالیت در نیویورک و مدال‌آوران المپیک در صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی به چشم می‌خورد.

نیویورک‌تایمز

«از کومو خواسته شد استعفا کند» و «تحقیقات نشان می‌دهد 11 زن هدف آزار جنسی فرماندار نیویورک قرار گرفته‌اند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که با تصویر اندرو کومو، فرماندار نیویورک و لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک همراه است.

نیویورک‌تایمز گفته «گزارش 165 صفحه‌ای که روز سه‌شنبه لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک منتشر کرد، نشان داد 11 زن هدف آزار جنسی اندرو ام. کومو، فرماندار، قرار گرفته‌اند.

کومو این ادعاها را رد کرد و گفت واقعیت‌ها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که به تصویر کشیده شده است.

گزارش 165 صفحه‌ای علاوه بر اینکه باعث درخواست‌های متعدد برای استعفای کومو شد- از جمله درخواست‌کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهوری و متحد دیرینه فرماندار است- درباره آینده سیاسی کومو هم تردید ایجاد کرد.»

این روزنامه در صفحه نخست حرف‌های برخی از این زنان را که در گزارش دادستان از آنان نام‌ برده شده، آورده است.

گزارشی دیگر با تیترهای «اثبات واکسن برای صرف غذا در فضای بسته در شهر نیاز است» و «نیویورک برای فعالیت‌های داخلی سختگیری می‌کند» گفته است بیل دی بلاسیو، شهردار، سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیویورک اولین شهر ایالات متحده خواهد بود که انجام فعالیت‌های مختلف برای کارکنان و مشتریان را منوط به اثبات واکسینه‌شدن می‌کند؛ فعالیت در مکان‌هایی از جمله غذاخوری‌های داخل ساختمان، سالن‌های ورزش و سینماها؛ اقدامی که با هدف تحت فشار قراردادن مردم برای واکسیناسیون انجام می‌شود.نیویورک‌تایمز

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز با تیتر «رئیس توری به آمیختن منافع تجاری و سیاسی متهم شد» گفته بن الیوت، یکی از روسای حزب ‌محافظه‌کار انگلیس (توری) متهم شده است که در رسیدگی به اختلاف بین یک نماینده سابق پارلمان و یک اهداکننده مالیِ حزب، نقش سیاسی خود را با منافع تجاری درآمیخته است. اهداکننده مالی مشتری شرکتی بود که الیوت از صاحبان آن است. یک مقام محافظه‌کار گفت منافع تجاری الیوت «کاملا جدا» از حزب است.

«چشم به جایزه» و «نروژی رکورد شکست» عناوین تصویر اصلی است که کارستن وارهولم ،دونده 25ساله نروژی را نشان می‌دهد. او توانست مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع مردان را با رکوردشکنی در المپیک 2020 توکیو به دست آورد.

 دیلی‌میرور

گزارش اصلی دیلی‌میرور درباره المپیک 2020 توکیو است. صفحه نخست این روزنامه را تصویر جیسون کنی، دوچرخه‌سوار بریتانیایی و همسرش لورا تسخیر کرده است که مدال‌های نقره خود را نشان می‌دهند. با این تصویر، تیترهای «شاه کِنی» و «جیسونِ دوچرخه‌سوار بزرگ‌ترین المپیکی بریتانیاست» آمده است.

این دوچرخه‌سوار با کسب مدال نقره در مسابقات دوچرخه‌سواری توکیو 2020 حالا با هشت مدال، مدال‌آورترین المپیکی بریتانیاست. لورا کنی هم با یک نقره پنجمین مدال المپیک خود را در مسابقات تعقیبی تیمی کسب کرد.دیلی‌میرور

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.