تبعات یک شکست تلخ؛ یزدانی با تختی فاصله گرفت!

رفتارهای حسن یزدانی بعد از شکست در فینال المپیک، انتقادات زیادی را از او در پی داشت

حسن یزدانی نه تنها از رسیدن به دومین طلای المپیکی خود ناکام ماند؛ بلکه با رفتارهای عجیب و عصبانیت خود در توکیو خیلی از پل های پشت سر خود را خراب کرد.

از ابتدای مسابقات المپیک نه‌تنها علاقه‌مندان به کشتی در ایران بلکه خیلی از طرفداران کشتی در دنیا در انتظار رویارویی حسن یزدانی و دیوید تیلور بودند. این اتفاق پنجشنبه رخ داد و در شرایطی که میلیون‌ها ایرانی به تماشای کشتی فوق‌حساس یزدانی مقابل دیوید تیلور نشسته بودند، این حریف آمریکایی بود که در یک غافلگیری و با یک دوخم و گرفتن پای راست حسن یزدانی او را خاک کرد و مدال طلای المپیک توکیو 2020 را بر گردن آویخت.

این در شرایطی بود که حسن یزدانی که قبلا دو بار از تیلور شکست خورده بود، با شناسایی نقاط قوت حریف، با تاکتیک اداره کشتی به میدان آمده و تا حد بسیاری هم در این کار موفق بود. او سه امتیاز از تیلور گرفت و با خیمه‌های سنگین، زیرگیری‌های کشتی‌گیر آمریکایی را بی‌اثر گذاشت. به هر حال او دو بار پای یزدانی را مال خود کرد و با دو خاک این کشتی را به سود خود تمام کرد.

با سوت پایان کشتی و در شرایطی که تیلور با دو بنده پاره آبی رنگش، پرچم آمریکا را در سالن می‌چرخاند، این حسن یزدانی بود که با آن چهره آرام، از جلد خود خارج شد و با عصبانیت با مشت به تشک کشتی کوبید.

یزدانی به شدت عصبانی و ناراحت به نظر می‌رسید، در شرایطی که مربیان قادر به کنترل او نبودند، وقتی از بالای تشک به زمین آمد، لگدی به یک صندلی کنار تشک زد و با ناراحتی و اندوه هرچه تمام‌تر، راه سالن را در پیش گرفت. او می‌دانست که چه فرصت بزرگی از کفش رفته و او باید برای تکرار آن سه سال دیگر صبر کند.

به هر حال اگرچه شکست برای همه ورزشکاران المپیک بخشی از معادله و بازی است، اما اگر پای نابغه‌ای مثل حسن یزدانی وسط باشد، باخت سنگینی بیشتری پیدا می‌کند، آن‌هم در شرایطی که فقط یک پلک زدن با طلای المپیک فاصله داشت.

حالا حسن یزدانی که همچنان قهرمان ملت ایران است، به تهران بازخواهد گشت و خود را آماده دوره بعدی مسابقات جهانی و سپس المپیک دیگری خواهد کرد که باید از آنجا طلای دیگری بگیرد و مأموریت خود برای پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران در المپیک‌ها را به پایان برساند.

اما یک طرف ماجرا حسن یزدانی بود و طرف دیگر مردمی که رفتارها و کشتی او را تحلیل می‌کردند. شاید برای اولین بار موج انتقادات از این ستاره جویباری کشتی بالا گرفت و او منتقدان زیادی در فضای مجازی پیدا کرد. خودش هم جلوی دوربین‌ها اشک ریخت و هیچ واکنش دیگری از نظر کلامی به این اتفاقات نداشت.

حالا حسن یزدانی نه‌تنها نتوانست رکورد غلامرضا تختی را از نظر مدالی بشکند، بلکه به اعتقاد برخی از نظر اخلاقی و منش پهلوانی نیز خودش را از او دور کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.