شورای امنیت با ماجراجویی اسراییل برخورد کند

تخت‌روانچی: اسراییل و حامیانش اطلاعات جعلی درمورد حوادث اخیر ارایه کردند

مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: «شورای امنیت سازمان ملل باید با ماجراجویی اسریایل در منطقه برخورد کند.»

شهروند آنلاین: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز اسراییل و حامیانش اطلاعات جعلی درمورد حوادث اخیر در آب‌های منطقه ارایه کرده تا شورای امنیت را متقاعد کنند ایران را محکوم کند و شکست خوردند.

تخت‌روانچی تأکید کرد: «ما این ادعاها را به‌شدت رد می‌کنیم. شورای امنیت بایستی با ماجراجویی اسراییل در منطقه برخورد کرده و فریب و جعل‌سازی‌های آن را رد کند.»

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز روز جمعه به وقت محلی پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به تهدید وزیر دفاع رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران به این رژیم در مورد هرگونه ماجراجویی و اشتباه محاسباتی هشدار داد و گفت: «ما در دفاع از خود و تأمین منافع ملی خویش تردید به خود راه نخواهیم داد.»

ارشادی افزود: «رژیم اسراییل همچنان گستاخانه تهدید می‌کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد، در حالی که این رژیم بیش از هفت دهه منبع اصلی تهدید، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.»

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به اظهارات تحریف‌شده درباره حادثه کشتی مرسر استریت گفت: «ما با خانواده‌های کسانی که عزیزان‌شان را در آن حادثه تأسفبار از دست داده‌اند، ابراز همدردی می‌کنیم.»

او با بیان اینکه مقامات اسراییلی بلافاصله بعد از این حادثه، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند، اظهار داشت: «این رویه همیشگی و معمول رژیم اسراییل است. هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.»

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تأکید کرد: «آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می‌کنند و تقریبا بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسراییل ایران را متهم می‌کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می‌دهند.»

ارشادی با تأکید بر اینکه مظلوم‌نمایی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای رژیم اسراییل است، گفت: «هدف جار و جنجال اسراییل در حادثه مرسر استریت پنهان‌کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است. این رژیم تنها در کمتر از دوسال، بیش از ۱۰ کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است.»

او تأکید کرد: «شورای امنیت سازمان ملل همچنین باید ثابت کند که در دام فریب‌ها و اخبار ساختگی رژیم اسراییل گرفتار نمی‌شود. همان‌طور که در نامه اخیرمان به رئیس شورای امنیت تأکید کردیم، ما اتهام بی‌اساس اسراییل در مورد حادثه مرسر استریت را رد می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.