سومین بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از زندان اوین

رئیس قوه قضائیه با «متهمین بازداشت شده تحت قرار تأمین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد

رئیس قوه قضائیه به‌طور سرزده از بخش‌های مختلف زندان اوین به‌ویژه هر سه بند امنیتی آن (بندهای دو الف – ۲۰۹ – ۲۴۱) بازدید کرد و با برخی متهمان بازداشت موقت به صورت چهره به چهره به گفت‌وگو پرداخت.

شهروند آنلاین: به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته(جمعه) با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت ساعت از بندهای امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتا با «متهمین بازداشت شده تحت قرار تأمین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

محسنی اژه‌ای به هنگام حضور در بندهای امنیتی زندان اوین، تعداد روزهای بازداشتی متهمان را از آنها جویا و در همین زمینه خواستار ارایه توضیحات لازم از سوی مقامات قضائی و ضابطان شد.

او در گفت‌وگوی چهره به چهره با متهمین از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سوال کرد.

در جریان این بازدید تعدادی از متهمین تقاضا کردند به تنهایی با رئیس قوه قضائیه گفت‌وگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آنها به گفت‌وگو نشست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و ۶ نفر بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفت‌وگو پرداخت.

محسنی اژه‌ای در پایان حضور در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند که حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود.

بازدید سرزده از اوین سومین بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان در سی و پنجمین روز خدمت در کسوت قاضی القضاتی بود.

محسنی اژه‌ای طی یک‌ماه شروع به کار در کسوت رئیس دستگاه قضا بارها در جمع‌های مختلف مسئولان قضائی کشور به موضوع قرار بازداشت موقت اشاره کرده است.

این گزارش حاکی است رئیس قوه قضائیه در همین خصوص در جمع اعضای شورای‌عالی قضائی و با حضور در دادگستری شهر قدس دستور داد: قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت دارد صادر نشود و آنهایی هم که ضروری استف با ملاحظه دقیق قانون باشد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: «در این‌گونه موارد بازداشت موقت هم پرونده‌ها باید زودتر و سریع‌تر رسیدگی شود تا زمان بازداشت کمتر شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.