عجیب‌ترین طلای تاریخ ایران به نام سجاد گنج‌زاده

سجاد گنج‌زاده به خاطر خطای حریف با برانکارد از تاتامی بیرون رفت و طلا گرفت

سومین طلای کاروان ایران در المپیک توکیو با وجود قدرت‌نمایی کاراته‌کای ایرانی تا فینال به خاطر ضربه سهمگین حریف عربستانی به شکل عجیبی به نام گنج‌زاده ثبت شد.

بعد از پیروزی‌های درخشان سجاد گنج‌زاده در دور مقدماتی و نیمه نهایی، با اینکه همه منتظر یک فینال جذاب بین سجاد گنج‌زاده و طارق حمدی از عربستان در وزن مثبت 75 کیلوگرم کاراته المپیک توکیو بودند، بعد از گذشت حدود یک دقیقه از این مبارزه اتفاق عجیبی رخ داد که همه را بهت‌زده کرد!

کاراته‌کای عربستانی در همان ثانیه‌های ابتدایی با یک ضربه پا توانست سه امتیاز بگیرد و شوکی را به سجاد وارد کند. در ادامه با وجود حملات گنج‌زاده باز هم این حمدی بود که یک امتیاز یوکو دریافت کرد.

البته بالاخره بعد از حدود یک دقیقه تلاش‌های سجاد هم به بار نشست و داوران اولین امتیاز را به او دادند. هنوز 2 دقیقه از مبارزه باقی مانده بود و طارق حمدی از عربستان با یک ضربه پا به صورت و گردن گنج‌زاده، کاراته‌کای ایرانی را بیهوش روی زمین انداخت.

داور بالای سر گنج‌زاده شمارش معکوس را می‌شمرد و او که خیلی عجیب نقش بر زمین شده بود، هیچ علایمی از خودش نشان نمی‌داد. بعد از دقایقی که پزشکان روی تاتامی آمدند، کار به برانکارد و تعدادی از عوامل اورژانس کشید تا سجاد گنج‌زاده را به خاطر مصدومیت شدید بیرون از تاتامی ببرند.

در این هنگام و در حالی که سالن در سکوت عجیبی فرو رفته بود، داوران جمع شدند و با یکدیگر مشورت کردند. بعد از لحظاتی داور وسط رأی نهایی را اعلام کرد.

با رأیی که داوران دادند، کاراته‌کای عربستانی از تاتامی به خاطر ضربه سنگین و خطای خود اخراج شد و قهرمانی به این شکل به سجاد گنج‌زاده رسید.

این پیروزی در شرایطی اعلام شد که همه نگران وضعیت سلامتی گنج‌زاده بودند و او روی برانکارد از تاتامی بیرون رفت.

البته دقایقی بعد سجاد گنج‌زاده بیرون از تاتامی به هوش آمد و مشکل خاصی برای سلامتی او به وجود نیامد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.