دوازدهمین محموله واکسن‌های وارداتی کرونا وارد کشور شد

به همت جمعیت هلال‌احمر

دوازدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال‌احمر امروز یکشنبه در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

جمعیت هلال‌احمر در تلاش است با کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و شرکای بین‌المللی در امر تهیه واکسن‌های وارداتی کرونا به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد. به گزارش «شهروندآنلاین» در همین راستا صبح امروز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، دوازدهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال‌احمر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع سریع به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

واردات یک میلیون و ۱۱۰ هزار دوز واکسن کرونا 

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در اینباره گفتدوازدهمین محموله واکسن کرونا تهیه‌شده توسط جمعیت هلال‌احمر امروز یکشنبه در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد. در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰هزار دوز واکسن به کشور وارد شد، لازم به یادآوری است که تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار دوز واکسن کرونا توسط ۱۴ پرواز به کشور منتقل شده است.

بعد از روند کُند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور و عدم تحقق وعده‌های آن، ظاهرا قرار است واکسیناسیون کرونا در کشور با واکسن‌های داخلی و همچنین محموله‌های جدید وارداتی سرعت گیرد. در روزهای اخیر خبرهای خوبی از واردات واکسن منتشر می‌شود.

آیت‌الله رئیسی در جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار تحول در کنترل این پاندمی شده بود که جمعیت هلال‌احمر در راستای جامه عمل پوشاندن به این استراتژی در کمتر از سه روز، محموله بعدی واکسن کرونا را وارد کشور کرد. جمعیت هلال‌احمر بعد از جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با تولیدکنندگان و واردکنندگان واکسن، تلاش خود را مضاعف کرده است که با واردکردن محموله‌های بیشتر به روند کنترل بیماری کرونا و ایمن‌سازی مردم کمک کند.

احتمال ورود 30 میلیون دوز واکسن کرونا

لازم به ذکر است ۱۴ فروردین‌ماه سال‌جاری مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال‌احمر داده شد و اقدامات اولیه برای واردات این واکسن به کشور انجام گرفت که تاکنون بیش از هفت محموله واکسن را وارد کشور کرده است.

بنا بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر در صورت حمایت و تسهیل هماهنگی در سطح وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی  احتمال ورود 30میلیون دوز واکسن کرونای دیگر از منابع معتبر بین‌المللی وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.