مسی اشک ریخت و از بارسلونا خداحافظی کرد

اشک‌های لیونل مسی در مراسم خداحافظی‌اش از بارسلونا جهانی شد

لیونل مسی در مراسم خداحافظی‌اش اشک ریخت و خطاب به هواداران بارسلونا گفت: «هرگز تصور نمی‌کردم از این تیم جدا شوم».

سرانجام شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و لیونل مسی بعد از سال‌ها پوشیدن پیراهن آبی و اناری‌ها از این تیم جدا شد. مسی روز یکشنبه در مراسم خداحافظی‌اش حضور یافت و با حال و هوایی دلگیر صحبت‌هایش را انجام داد.

ستاره آرژانتینی در نشست خبری که برای او در نوکمپ برگزار شد، درحالی که به‌شدت گریه می‌کرد، گفت: «از همان روز نخستی که در بارسلونا بودم، عاشق این تیم شدم و نهایت تلاش خود را به کار گرفتم تا بهترین باشم. هرگز فکر نمی‌کردم که با پیراهن بارسلونا خداحافظی کنم اما شرایط باعث شد تا من بروم.»

مسی درحالی که با تشویق حضار مواجه و احساساتی شده بود، گفت: «من خاطرات زیادی از حضور در بارسلونا دارم؛ خاطراتی که هم شیرین هستند و هم البته تلخ و ناراحت‌کننده. بدون شک بهترین خاطره من زدن گل نخست با پیراهن بارسلونا بعد از روزهای سختی بود که راهی این باشگاه شدم.»

خبرنگاری از مسی درباره روزهای اخیر سوال پرسید و اینکه چرا این جدایی اعلام شد، گفت: «رئیس لاپورتا همه چیز را توضیح داد. ما به توافق شفاهی دست پیدا کردیم اما کمیته برگزاری رقابت‌های لالیگا به ما اعلام کرد که نمی‌توان با این شرایط ادامه داد و به همین خاطر این جدایی صورت گرفت. من اطمینان دارم که لاپورتا و باشگاه بارسلونا تا آخرین لحظات برای امضای قرارداد تلاش کردند. به شما بگویم که من سال قبل نمی‎‌خواستم بمانم اما امسال دوست داشتم که قراردادم را تمدید کنم.»

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «این روزها سخت‌ترین روزهای دوران فوتبالی من است. من روزهای سخت زیادی را تجربه کرده‌ام اما هر باره بلند شدم و ادامه دادم. امیدوارم که بتوانم این چالش جدید را هم که بدون شک سخت خواهد بود، پشت‌سر بگذارم. من بسیار ناراحت هستم، چراکه باید از باشگاهی که عاشق آن بودم، بروم. من بعد از انتخاب لاپورتا به‌عنوان رئیس باشگاه با او در ضیافت شامی حاضر شدم و قول دادم که تمدید کنم و مشکلی وجود نداشت اما متأسفانه این جدایی رخ داد و چاره‌ای جز آن نبود. همه چیز روشن و شفاف بود و همه ما اطمینان داشتیم که قرارداد تمدید خواهد شد اما شرایط باعث شد تا این تمدید صورت نگیرد. به خاطر قوانین لالیگا امکان ادامه همکاری من با بارسلونا وجود نداشت. من هیچ مشکلی با کسی ندارم؛ نه رئیس لالیگا و نه باشگاه بارسلونا. باشگاه بارسلونا شرایط اقتصادی خاص خود را دارد و لالیگا هم قوانین خود را داشت و من هم باید درباره آینده‌ام تصمیم می‌گرفتم. من برای ماندن در بارسلونا دست به غیرممکن هم زدم. نهایت تلاش خود را کردم اما امکان ادامه وجود نداشت.

مسی درباره این سوال که چگونه بارسلونا بدون مسی قابل تصور است، گفت: «بارسلونا بهترین تیم جهان است و بازیکنان بسیار خوبی دارد. این باشگاه بزرگ به کار خود ادامه خواهد داد. همچنان‌که لاپورتا گفت باشگاه بزرگ‌تر از هر بازیکنی است. در ابتدا نبود من سخت خواهد بود اما به این شرایط عادت خواهد شد. بازیکنان بزرگ دیگر جای خالی من را پر خواهند کرد.»

این فوق ستاره آرژانتینی درباره تیم جدید خود تأکید کرد: «من با پاریس سن ژرمن مذاکره کرده‌ام اما هنوز توافق نهایی نشده است. تماس‌های زیادی با من گرفته شده است اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ام.»

مسی درباره این سوال که آیا دوست دارد در حضور تماشاگران با پیراهن بارسلونا خداحافظی کند، گفت: «بدون شک این آرزوی من است و هر زمانی که بخواهند، خواهم آمد. من به باشگاه بارسلونا تخفیف دادم و با کاهش حقوقم موافقت کردم. من حتی حاضر شدم که حقوقم 50درصد کاهش پیدا کند. باشگاه دیگر از من نخواست تخفیف بدهم. صحبت‌های نادرست زیادی در این زمینه مطرح شد. من تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم که بمانم. نیازی نیست که من همواره حقیقت را بگویم. آنهایی که باید حقیقت را بدانند، می‌دانند.»

او درباره این سوال که وقتی خبر جدایی او اعلام شد چه احساسی داشت، گفت: «مثل این بود که یک سطل آب سرد روی سر من بریزند. خبر بسیار ناراحت‎‌کننده‌ای بود. تلاش می‌کنم تا جایی که ممکن است این شرایط را تحمل کنم. شاید الان که به منزل برمی‌گردم، بازهم این احساس تلخ را داشته باشم. خوشبختانه در این شرایط سخت خانواده و دوستانم در کنارم خواهند بود و این باعث می‌شود تا وضعیت بهتری داشته باشم. من همیشه عاشق پیروزی و جام بوده‌ام و باوجود آنکه دوستانم رفتند اما من باقی ماندم اما دیگر امکان ادامه داشتن وجود نداشت.»

این بازیکن آرژانتینی درباره تصویری که اخیرا با بازیکنان پاری سن‌ژرمن گرفت، گفت: «این تصویر کاملا تصادفی بود و هیچ چیز خاصی پشت آن نبود.»

مسی درباره این سوال که چندسال دیگر می‌خواهد بازی کند، گفت: «نمی‌دانم، این بستگی به شرایط بدنی‌ام دارم. خوشبختانه من در طول دوران فوتبالی‌ام آسیب‌دیدگی شدید نداشته‌ام و امیدوارم که بتوانم فعلا ادامه بدهم. من هنوز جام می‌خواهم و در هر تیمی که بازی کنم، به دنبال کسب بهترین جام‌ها هستم. من اصلا درباره هیچ چیزی پشیمان نیستم، زیرا که نهایت تلاش خود را برای موفقیت بارسلونا به کار بردم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.