یک جام دیگر از دست فرهاد سُر خورد

فولاد خوزستان با شکست استقلال قهرمان جام حذفی فوتبال شد

فولاد خوزستان موفق شد در ضربات پنالتی استقلال را شکست بدهد و عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال را به دست آورد.

در فینال رقابت‌های جام حذفی، دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل پایان یافت. این بازی در پایان ۱۲۰ نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نهایت تیم فولاد در ضربات پنالتی موفق شد حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی رقابت‌های جام حذفی را به دست آورد.

در دقایق ابتدایی بازی،‌ فولادی‌ها شروع بهتری نسبت به استقلال داشتند و توانستند چند موقعیت خوب ایجاد کنند. در ادامه استقلال مقداری به جلو کشیده شد و سعی کرد موقعیت‌هایی برای خود دست‌وپا کند اما نتوانست فرصت خطرناکی را ایجاد کند. بازی دو تیم استقلال و فولاد در اواسط نیمه اول بیشتر در میانه میدان جریان داشت و شاگردان جواد نکونام و فرهاد مجیدی نتوانستند روی دروازه‌های یکدیگر موقعیت خاصی را ایجاد کنند.

پس از توقف سه‌ دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، بازیکنان دو تیم نتوانستند در امر موقعیت‌سازی موفق عمل کنند و با گردش توپ در میانه میدان و مدیریت بازی توسط شاگردان جواد نکونام، نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم استقلالی‌ها بازی را هجومی‌تر نسبت به نیمه اول آغاز کردند و با حضور در نیمه زمین فولاد سعی داشتند روی مدافعان شاگردان نکونام فشار وارد کنند.

پس از آن بازی شکل درگیرانه بیشتری به خود گرفت و توپ بیشتر در میانه در جریان داشت. در این بین شاگردان نکونام با پاس‌کاری‌های متعدد سعی داشتند به نوعی بازی را مدیریت کنند.

با گذشت ۷۰ دقیقه از مسابقه، توپی از خط دروازه عبور نکرد و در این میان، شاگردان مجیدی تلاش زیادی داشتند تا بتوانند دروازه فولاد را تهدید کند اما تلاش آنها ثمری نداشت.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۷۵، لوسیانو پریرا در دقیقه ۷۹، روی ارسال وحید حیدریه از سمت چپ نیمه زمین استقلال موقعیت خطرناکی برای فولاد ایجاد کرد اما ضربه سر پریرا با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. فولادی‌ها در دقیقه ۸۷ فرصت خوبی برای گشودن دروازه استقلال داشتند اما ضربه سر فرشاد احمدزاده در محوطه جریمه آبی‌پوشان با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. در این صحنه حضور رشید مظاهری و موقعیت‌گیری این دروازه‌بان تأثیر قابل توجهی در باقی ماندن نتیجه تساوی داشت. در پایان ۹۰ دقیقه، دو تیم نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند و با سوت داور به نشان پایان بازی، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در وقت‌های اضافی تنها موقعیت مهم بازی، در دقیقه ۱۰۰ رخ داد و مسعود ریگی روی یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، فرصت بسیار خطرناکی را برای آبی‌پوشان به وجود آورد اما این ضربه با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت. پس از این توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و با سوت داور به نشانه پایان وقت اضافه اول، دو تیم به سرعت جای خود را در نیمه زمین عوض کردند. در دقیقه ۱۰۹ بازی، ارسلان مطهری با پاس مرادمند روی یک نفوذ به محوطه جریمه فولاد، فرصت خوبی برای گشودن دروازه شاگردان نکونام داشت اما شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ضربات پنالتی اما فولاد خوزستان با نتیجه 4 بر 2 موفق شد به برتری برسد و جام قهرمانی را به آغوش بکشد.

نکته قابل توجه اینکه فرهاد مجیدی برای دومین سال پیاپی به عنوان سرمربی استقلال نتوانست در فینال حذفی به برتری برسد و جام قهرمانی را به دست آورد. اتفاقی که باعث شد این‌بار جواد نکونام اولین جام قهرمانی خود به عنوان سرمربی را به دست بیاورد و فولاد در جام حذفی به موفقیت بزرگی برسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.