یکی از سنگین‌ترین محرومیت‌های تاریخ به نام قلعه‌نویی!

کمیته انضباطی سرمربی گل‌گهر سیرجان را به خاطر مصاحبه‌اش بعد از بازی با استقلال با محرومیت سنگینی مواجه کرد

محرومیت سه ماهه امیر قلعه‌نویی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آینده او در تیم گل‌گهر سیرجان و لیگ برتر فصل آینده را به خطر انداخت.

دیدار استقلال و گل‌گهر در نیمه‌نهایی جام حذفی در شرایطی با شکست آبی‌های سیرجانی خاتمه یافت که امیرقلعه‌نویی به شدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه که وحید کاظمی بود، اعتراض داشت و پس از مسابقه حرف‌های تندی به زبان آورد. چند روز پس از این مسابقه حالا سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات به شمار می‌رود، با محرومیتی مواجه شده که پیش‌تر تجربه‌اش نکرده و سه ماه از فصل آینده باید از فوتبال دور باشد و 300 میلیون تومان هم جریمه نقدی بپردازد.

در این حکم که توسط کمیته انضباطی صادر شده، این‌طور در مورد امیر قلعه‌نویی و سعید الهویی دستیار او رأی نوشته شده است: «امیر قلعه‌نویی با حکم کمیته انضباطی به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال در فصل آتی و پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.»

البته علاوه بر دستیار امیرقلعه‌نویی، باشگاه گل‌گهر نیز از جریمه در امان نمانده است: «سعید الهویی مربی گل‌گهر سیرجان به دو ماه محرومیت از تیم خود در تمامی مسابقات فوتبال در فصل آتی و پرداخت مبلغ 300میلیون ریال جریمه نقدی و باشگاه گل‌گهر سیرجان نیز، با توجه به تعهد مسئولیت تضامنی، موضوع 50 مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردند.»

محرومیت قلعه‌نویی به دلیل صحبت‌های تند او در پایان دیدار برابر استقلال در دو بخش (گفت‌وگوی تلویزیونی و گفت‌وگوی مطبوعاتی) برای او در نظر گرفته شده است. البته که امیر قلعه‌نویی در صحبت‌های روز بعد از مسابقه تأکید کرده که حرف‌هایش در پایان دیدار استقلال و گل‌گهر سیاسی نبوده و نباید برداشت‌های سیاسی از آن صورت بگیرد. نکته امیدوارکننده برای قلعه‌نویی این است که او می‌تواند برای کاهش محرومیت و دفاع بیشتر از خود به کمیته استیناف مراجعه کند، اما اینکه چه زمانی به این اعتراض رسیدگی خواهد شد، مشخص نیست. حالا آینده امیر قلعه‌نویی که قرارداد خود را با گل‌گهر سیرجان تمدید کرده، آینده کاری‌اش هم تحت تأثیر این محرومیت قرار گرفته است. او در صورتی که از شروع فصل بعدی سه ماه محرومیت داشته باشد، در واقع یک نیم فصل را از دست خواهد داد و نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. در صورت تأیید این محرومیت شاید گل‌گهر تصمیم جدیدی در قبال سرمربی خود بگیرد و ترجیح بدهد از مربی‌ای استفاده کند که در بازی‌ها نیز در کنار بازیکنان حاضر باشد؛ نه اینکه از جایی به جز نیمکت این تیم هدایت شود.

مبلع جریمه‌ای که بابت این اتفاق گریبانگیر باشگاه گل‌گهر و سرمربی و مربی‌اش شده، مبلغ قابل توجه 800میلیون تومان است و باید دید قلعه‌نویی در این خصوص چطور با باشگاه سیرجانی کنار خواهد آمد. سعید الهویی نیز ظاهرا به دلیل سوابق انضباطی و کارت‌های قبلی برای تأدیب به دو ماه جریمه محکوم شده است.

به هر حال باید دید امیر قلعه‌نویی با این محرومیت از فوتبال دور خواهد شد یا می‌تواند از فرصت اعتراضی که دارد، استفاده کند و میزان محرومیتش را کاهش دهد. برخی اعتقاد دارند این محرومیت شاید به منزله دوری طولانی مدت قلعه‌نویی از لیگ برتر فوتبال به حساب بیاید و او را به سرنوشت علی دایی دچار کند که چند فصلی است در لیگ برتر هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.