فرصت انتقام یزدانی از تیلور، دو ماه بعد از توکیو

حسن یزدانی می‌تواند برای مبارزه چهارم با کشتی‌گیر آمریکایی از همین حالا برنامه‌ریزی کند

به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از دو ماه بعد از المپیک توکیو، بار دیگر شاهد نبرد یزدانی و تیلور خواهیم بود؛ مبارزه‌ای که این بار احتمالا در فینال مسابقات جهانی نروژ رخ خواهد داد.

در شرایطی که هنوز تیم‌ملی کشتی آزاد ایران به تهران بازنگشته، فدراسیون کشتی برای اعزام تیم‌ملی به مسابقات جهانی نروژ دست به کار شده است. از آنجا که المپیک یک سال به تعویق افتاده، برای نخستین‌بار قرار است در سال المپیک، مسابقات جهانی کشتی هم برگزار شود. اتحادیه جهانی کشتی با اعلام رنکینگ کشتی‌گیران در اوزان مختلف، فرمول قرار گرفتن نفرات برتر هر وزن در جدول مسابقات جهانی را هم مشخص کرده است. طبق این فرمول کشتی‌گیر با رنک یک در بالای جدول گروه یک، کشتی‌گیر با رنک 4 در پایین همان جدول، کشتی‌گیر با رنک 3 در بالای جدول گروه 2 و کشتی‌گیر با رنک 2 در پایین جدول همان گروه قرار می‌گیرند.

حالا کافی است به رنکینگ اعلام شده در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد نگاهی بیندازیم:

86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 86 امتیاز 2- حسن یزدانی (ایران) 64 امتیاز 3- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) 52 امتیاز 4- آرتور نایفونوف (روسیه) 46 امتیاز

این رنکینگ بدان معناست که در صورت حضور تیلور و یزدانی در مسابقات جهانی 2021 نروژ، آنها قطعا تا فینال با یکدیگر برخورد نخواهند داشت. از سوی دیگر یزدانی حتی با آرتور نایفونوف از روسیه هم تا فینال کشتی نمی‌گیرد.

حالا سوال اینجاست که حسن یزدانی قصد شرکت در مسابقات جهانی بعد از اتفاقاتی که در المپیک توکیو رخ داد، دارد؟ به نظر می‌رسد با توجه به برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی برای انتخابی در اوزان مختلف، یزدانی آمادگی خود را برای حضور در مسابقات جهانی اعلام کرده است. فدراسیون که از قبل وعده داده بود مدال‌آوران توکیو می‌توانند بدون انتخابی صاحب دوبنده تیم‌ملی در مسابقات جهانی شوند، برای وزن 86 کیلوگرم برنامه انتخابی اعلام نکرده و تنها مدعی این وزن یعنی کامران قاسمپور را هم به 92 کیلوگرم برده است.

از سوی دیگر دیوید تیلور نیز در مصاحبه خود عنوان کرده بود که قصد حضور در مسابقات جهانی 2021 نروژ را خواهد داشت.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای 10 تا 18 مهرماه در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود و بدین ترتیب به نظر می‌رسد بعد از گذشت دو ماه بار دیگر باید انتظار یک نبرد جذاب بین تیلور و یزدانی را بکشیم.

شانسی که حسن یزدانی دارد این است که از همین حالا می‌داند تا فینال رقیب دشواری نخواهد داشت و می‌تواند برای فینال سخت و نفسگیر با تیلور این بار شاید به شیوه جدیدی برنامه‌ریزی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.