سلام بمبئی در نتفلیکس!

اولین سریال ایرانی در مهم‌ترین سرویس استریم دنیا؛ نتفلیکس

شهروندآنلاین: دیروز رسانه‌ها از پخش سریال «سلام بمبئی» از نتفلیکس خبر دادند. اتفاقی که می‌تواند فضای پرتحرک و پررونقی را که در اثر رقابت‌های اخیر سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی به وجود آورده، به سطحی بالاتر -و بین‌المللی‌تر- ارتقا دهد…

اولین سریال ایرانی نتفلیکس

گفته می‌شود که سریال «سلام بمبئی» ساخته قربان محمدپور از نتفلیکس پخش خواهد شد. این خبر را روابط عمومی سریال «سلام بمبئی» به نقل از شرکت‌های هندی تهیه‌کننده سریال اعلام کرده است…

ظاهرا کمپانی بالیوودی توتو شارما که تهیه‌کنندگی این سریال را در هند برعهده دارد، خبر از پخش این سریال از نتفلیکس هند داده است. با توجه به جمعیت یک و نیم میلیاردی هند نتفلیکس در یک سال گذشته تولیدات زیادی در هند داشته است و به نظر می‌رسد «سلام بمبئی» جدیدترین محصول کمپانی‌های هندی باشد که قرار شده از این سرویس پخش شود.

اولین سریال ایرانی- هندی

بر اساس اخبار منتشرشده؛ سریال «سلام بمبئی» که اولین سریال مشترک ایران و هند است، به زبان‌های انگلیسی و فارسی برای پلتفرم‌های ایران و هند تولید می‌شود. این سریال قرار است در دو فصل و ۲۲ قسمت جلوی دوربین برود.

گفته می‌شود که فصل اول سریال «سلام بمبئی» در هند و فصل دوم آن در ایران فیلمبرداری خواهد شد و جواد نوروزبیگی نیز تهیه‌کنندگی این سریال را در ایران بر عهده خواهد داشت.

سلام بمبئی

سریال «سلام بمبئی» را قربان محمدپور کارگردانی می‌کند که پیش از این سریال، دو فیلم سینمایی «سلام بمبئی» و «دختر شیطان» را در بالیوود جلوی دوربین برده است.

اول بار قربان محمدپور خبر ساخت این سریال را در زمان اکران عمومی فیلم سینمایی «سلام بمبئی» اعلام کرد. آن زمان این کارگردان گفت که سریالی به نام «سلام بمبئی» در ۲۰ قسمت ساخته خواهد شد و پخش آن نیز به طور مشترک از طریق پلتفرم‌های ایرانی و هندی و البته پلتفرم بین‌الملی آمازون خواهد بود. محمدپور همچنین گفته بود که پیش‌تولید این سریال از دهم خرداد آغاز خواهد شد. حالا در شرایطی که چند ماه از موعد اعلام‌شده برای آغاز پیش‌تولید سریال گذشته؛ «سلام بمبئی» در آستانه تولید با نتفلیکس به توافق رسیده است.

حالا در شرایطی که هنوز اطلاعات رسمی درباره بازیگران این سریال منتشر نشده، اما به گزارش سینمانوین شنیده‌ها حکایت از این دارد که کارگردان به بازیگرانی که در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» حضور داشتند، پیشنهاد همکاری داده است. طبق شنیده‌ها اما بنیامین بهادری پیشنهاد حضور در این .سریال را رد کرده است، اما مذاکرات اولیه عوامل سریال با محمدرضا گلزار همچنان ادامه دارد

گفتنی است که محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری و دیا میرزا بازیگران نسخه سینمایی «سلام‌ بمبئی» بودند. این بازیگران در این فیلم با بازیگران مطرح هندی چون جکی شروف، گلشن گروور، پونم دهلون و دیا میرزا .همکاری داشتند …

استقبال از رقابت در دنیای سریال‌سازی

در تمام سال‌های اخیر، در توضیح موفقیت سریال‌های کره‌ای و ترکی و توجیه درجا زدن سریال‌های خودمان به فضای باز و رقابتی آنها -و البته سریال‌سازی انحصاری ایران اشاره می‌شد- که هر گونه انگیزه‌ای برای ارتقای سطح آثار را از بین می‌برد.

حالا در شرایطی که در فضای سریال‌سازی خودمان شاهدیم که ایجاد -حتی- یک رقابت نیم‌بند همچنان انحصاری مانند رقابت سرویس‌های استریم فیلیمو و نماوا نیز می‌تواند باعث ایجاد فضایی پررونق و پرتحرک شود؛ استقبال از هر اتفاقی که باعث افزایش فضای رقابتی -در هر زمینه‌ای، از جمله سریال‌سازی- شود، واجب به نظر می‌رسد. حتی اگر شائبه تبلیغاتی بودن انتشار چنین اخباری نیز در میان باشد!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.